Warszawski problem aut na buspasie w świetle rozwiązań z Zachodu
"Czy (...) na pewno nie da się skutecznie zabezpieczyć pasów dla autobusów? Da się. Tylko po prostu nikt nie chce tego zrobić porządnie. Pozostaje tylko pytanie: Dlaczego? Na nie nie da się jednak odpowiedzieć zdjęciami."
h108 z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 122
Komentarze (122)
najlepsze
Sama idea pasów dla autobusów zdecydowanie słuszna - ale po co zaraz takie fortyfikacje? Parę fotoradarów czy ja to tam nazywać, dostanie
Czy ty chłopie jesteś jakimś amatorem butaprenu, że takie głupoty piszesz ?! Czyli miasto całe zakorkowane, karetka stoi w korku z chorym, a buspas wolny i mogłaby przejechać, ale nie bo to buspas i koniec ?! Puknij się w pustą łepetynę !
Nie, buspas, to pas na ktorym nie powinny pojawiac sie zwykle pojazdy... To pas, ktory powinien wlasnie sluzyc policji, karetkom, strazy pozarnej i autobusom. No chyba ze jestes za rozwiazaniem: 3 pasy jezdni w kazda ze stron, jedna to bus pas, druga pas awaryjny /wlasnie dla strazy, karetek itp/ a trzeci pas jezdni dla zwyklych zjadaczy chleba...
Miejmy też trochę zrozumienia dla tych kierowców.
jako student cieszę się z pasa dla autobusów na alejach w krakowie, jednak cieszyłbym sie bardziej, gdyby nie 2 pasmowy most Dębnickiego, przez który wszyscy muszą przebić się równo.
Może zaczną się dojazdy grupowe do pracy?
Tak znienawidzona komunikacja masowa (nawet jeśli są to 3 osoby :)
to chyba jedyne wyjście. Przecież budowa po 12 pasów w każdą stronę do niczego nie prowadzi, w USA też są korki mimo XX pasów.
Fajnie też by było, gdyby Taxi było tańsze, a nie zdzieranie z kursu, jak by
Prędzej zacznie się kupowanie dmuchanych lalek na szeroką skalę ;)
Dobre. :D
Trzeba tylko wprowadzić mandaty dla ludzi którzy śmierdzą w komunikacji miejskiej. Wysokie
im wiecej osob z niej korzysta tym jest tansza
im wiecej udogodnien dla autobusow i tramwajow tym szybciej mozna sie przemieszczac a nie stac w korku 30min razem z samochodami
no i aspekt ekologiczny- jest duzo bardziej przyjazna w tym wzgledzie
rozwiazuje to rowniez problem zatloczenia w wiekszych miastach, warszawa w godzinach szczytu to tragedia
Wszystkim zwolennikom zadam jedno pytanie, czy pamiętacie czasy kiedy ich nie było?
Ja pamiętam dojeżdżałem wówczas do szkoły autobusem moja podróż nim trwała 15 minut trasa Targówek dworzec Wileński linia 517. Po wprowadzeniu buspasów moja podróż skróciła się o 5 minut natomiast pozostałych uczestników wydłużyła o 10 minut. Jaki był sens tej zmiany? Według mnie bilans korzyści buspasów jest ujemny. Niestety korzyści ich istnienia są mniejsze niż utrudnienia dla pozostałych uczestników.
Kiedyś w Łodzi były zamknięte 2 pasy z 3 na Rydza-Śmigłego (kładziona nowa nawierzchnia) i stojąc w korku na tym 1 jednym zakorkowanym pasie widziałam samochody jadące sobie po REMONTOWANYM pasie, ODGRODZONYM słupkami ( na początku i na końcu również, prawdopodobnie przejeżdżali na niego chodnikiem(?), na którym nie było jeszcze na oko 2 warstw asfaltu i co jakiś czas WYSTAWAŁY
tak. zdecydowanie wole komunikacje miejska, zamiast samochodu z ogrzewaniem, radiem i spokojna rozmowa z kumplem.
Nie podoba mi się tylko nagonka na tych co świadomie wybierają samochód.
Co robią panowie policjanci, gdy fotoradar złapie karetkę przekraczającą prędkość? Po zdjęciu nie zawsze można ustalić czy jechała na sygnałach.
Synchronizacja świateł jest duuuużooo trudniejsza niż namalowanie buspasa :). I dlatego nasi urzędnicy zrobili to co było łatwiejsze.
System sterowania ruchem zostało wprowadzone na Wisłostradzie jakiś czas temu i po wprowadzeniu korki wzrosły o 20-50 %.
A jak napisałem do ZDM, że na ulicy Słowackiego zielone światła na 2 skrzyżowaniach na przestrzeni 100 m zapalają się dokładnie naprzemiennie to dostałem odpowiedź, że wszystko jest OK i wg specyfikacji.
Inwalida ma prawo zignorować znak B-1 (zakaz ruchu w obu kierunkach) pod warunkiem zachowania szczególnej ostrożności.
Czemu prawo do korzystania z publicznej jest dla jednych ograniczone ? Bo oczywiscie rozwiązanie jest słuszne, ale przeciez ewidentnie na trasie lazienkowskiej nie działa... nie da się ukryć, że dla wygody kilku tysięcy osób w autobusach, setki tysięcy w samochodach są zabetonowane w jeszcze większym korku niż kiedykolwiek na tej trasie...
Tak sie zastanawiam, czemu ma faktycznie
Buahaha. Przypominam to:
http://zedomax.com/blog/wp-content/uploads/2009/03/car-bus-bicycle.jpg
Ja wiem, że 90% ludzi wieży w to co mówisz jeśli podasz jakiekolwiek dane statystyczne ale na wykopie to już nie przechodzi. Daruj staty "z dupy" bo tak ci się wydaje.
jesli nie widzisz braku logiki w tym porownaniu to sam już nie wiem.
nie można porównywać rzeczy obiektywnie głupiej i bezwzględnie szkodliwej do wygody, która jest osiągnięciem jakkolwiek rozumianego postępu technologicznego na bardzo szeroką skale.
kierując się taką logiką nie powinniśmy spuszczać wody w toalecie (hektolitry marnowanej wody no a poza tym mozna by uzyc suchych lisci zalegajacych na dworze)
Warszawa to była
Zasada jest prosta: jest zakaz ruchu - nie wjeżdżasz. Wjeżdżasz - robisz to na swoją własną odpowiedzialność. Finansową też.
Oczywiście znalazł by się też komentarz:
"Bo