Dlaczego studzienki kanalizacyjne muszą być w jezdni?
Dlaczego budując nowe drogi wstawia się studzienki w jezdni? Czy jest to problem tak zaprojektować drogę, żeby studzienka była poza drogą? Przykład: przebudowana od zera droga DW 941 pomiędzy Wisła a Istebną - pojawiły się studzienki, których wcześniej nie było. Proszę specjalistów od budowania dróg o wyjaśnienie takiej procedury budowy dróg.
mmmarecki z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 127
Komentarze (127)
najlepsze
A serio myślę, że jest to tańsze rozwiązanie.
BTW, sam widziałem jak w środku lasu - bądź co bądź - droga utwardzona (potocznie zwana:żwirówką) a w niej piękne dorodne studzienki - czyli slalom gigant więc nie ma co narzekać na zapadające się włazy w asfalcie :)
Odpowiem jeszcze na jedno pytanie dotyczący złego stanu dróg w Polsce: Otóż w porównaniu dla przykładu z niemieckimi drogami, to w Niemczech podbudowa zwykłej drogi sięga niemal jednego metra gdzie w Polsce też zwykłej, normalnej drogi sięga 30 cm, oraz jakość nawierzchni. W Polsce droga obliczona jest na 25 lat eksploatowania - po tym czasie następuje przebudowanie całej drogi od początku - od zera; w Niemczech obliczone są na ~40 lat - liczby mówią same za siebie)
Wiem
2. nie zajmuje sie swoimi instalacjami powierzchni polowy kraju, a jedynie pas drogowy, inaczej mowiac musialby powstac jeszcze jeden pas na instalacje, nie do pomyslenia w miastach, czy jak tutaj w tych gorach i lasach
3. dojazd sprzetu do instalacji
4. nie masz innych problemow?
1. zaj!!isty argument... odrazu zbierana ... a jak ma trafic ta cala woda z duzej powierzchni do otworu o srednicy ~60-100cm?
2. poczatku nie zrozumialem, ale co za problem zrobic ta instalacje na brzegu drogi?
Widać, że lubisz to jak jest... ja nie, ja lubię szukać innych rozwiązań i to chyba nie powód do tego, żeby mnie równać z ziemią, tylko dlatego, że Ty pewnie jesteś po polibudzie i wiesz coś na temat budowania dróg.