@Slith: nie "mniejsze opory powietrza", a efekt przyssania do asfaltu. dzięki takiej podłodze i dyfuzorowi z tyłu powstaje podciśnienie i przysysa podłogę do drogi.
@xqwzyts: Docisk samochodu wyścigowego ma dwa główne źródła: płaty dociskowe oraz efekt przypowierzchniowy (ground effect). Ten ostatni generowany jest przez odpowiednio ukształtowaną spodnią część pojazdu, która generuje podciśnienie i "przysysa" samochód do drogi.
Jest to rozwiązanie bardzo efektywne, ale i niebezpieczne - w przypadku uniesienia pojazdu (gwałtownego zwiększenia prześwitu) efekt przestaje działać, docisk drastycznie spada i podbicie może skończyć się oderwaniem od podłoża i lotem w powietrzu.
no dobra wszystko fajnie ale niech mi ktoś wytłumaczy, jak cholera doszło do tego. Przecież ten wóz jest jak przyklejony do powierzchni a tu powiało go, jak papierowy samolot.( ͡°͜ʖ͡°)
@Opik: popatrz na prześwit pod nadkolem. W wyścigach w życiu nie znajdziesz samochodu z takim skokiem amortyzatora. Są dużo sztywniejsze, dlatego też mogą tak ładnie fruwać.
Swoją drogą, to jak możliwe, że taki nacisk się kładzie na to żeby konstrukcja sportowego pojazdu powodowała maksymalny docisk do podłoża, a te samochody i tak czasem wzlatują? To jakiś zbieg okoliczności, czy taki pojazd jest po prostu źle zaprojektowany?
@afro001: Docisk pomaga w trzymaniu się drogi, ale zbyt duży powoduje opory i spowalnia. Dlatego konstrukcja ma być kompromisem. Tutaj najwyraźniej kompromis się nie udał.
Świetnie to można testować zmieniajac nachylenie spoilerow w Gran Turismo. Maxymalny docisk - świetne prowadzenie w zakrętach, ale spada prędkość max i przyspieszenie. Minimalny - w zakrętach odlatuje. Reguluje się to w zależności od torów (np. dużo długich prostych, to docisk ustawia się mniejszy aby nadrabiać
@Slith: nie "mniejsze opory powietrza", a efekt przyssania do asfaltu. dzięki takiej podłodze i dyfuzorowi z tyłu powstaje podciśnienie i przysysa podłogę do drogi.
@platkiowsiane: Podejrzewam, ze zalezy od organizatora, FIA podczas wyscigow F1 przy wypadkach zagrazajacych zyciu, lub kiedy unieruchomiony pojazd zagraza innym uczestnikom wyscig przerywa.
Komentarze (124)
najlepsze
jezeli to takie wredne miejsce, to pogratulowac rozmieszczenia publicznosci.
@IdzPrzodem: to głupiś. Pani w szkole nie mówiła, że język wroga trzeba znać?
Ten ostatni generowany jest przez odpowiednio ukształtowaną spodnią część pojazdu, która generuje podciśnienie i "przysysa" samochód do drogi.
Jest to rozwiązanie bardzo efektywne, ale i niebezpieczne - w przypadku uniesienia pojazdu (gwałtownego zwiększenia prześwitu) efekt przestaje działać, docisk drastycznie spada i podbicie może skończyć się oderwaniem od podłoża i lotem w powietrzu.
Świetnie to można testować zmieniajac nachylenie spoilerow w Gran Turismo.
Maxymalny docisk - świetne prowadzenie w zakrętach, ale spada prędkość max i przyspieszenie.
Minimalny - w zakrętach odlatuje.
Reguluje się to w zależności od torów (np. dużo długich prostych, to docisk ustawia się mniejszy aby nadrabiać
Nie dziala.Widac na filmie.