Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko136
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Informacje

    Informacje
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

9

JavaScript czy ActionScript? Pisanie gier...

Witam! W najbliższym czasie chciałbym zacząć pisać gry. Celuje w gry przeglądarkowe (jak na razie) i tutaj rodzi się pytanie w jakim języku pisać myślę nad JavaScript(HTML5) lub ActionScript(Flash). Jak z wydajnością HTML5 względem Flasha i trudnością pisania w AS w porównaniu z JS?

I.....s
I.....s
konto usunięte
z
wykop.pl
dodany: 21.02.2015, 22:45:41
  • #
    javascript
  • #
    html5
  • #
    actionscript
  • #
    flash
  • #
    programowanie
  • #
    technologia
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Witam!

W najbliższym czasie chciałbym zacząć pisać gry. Celuje w przeglądarkowe (jak na razie) i tutaj rodzi się pytanie w czym pisać myślę nad HTML5/Javascript, Flash/Actionscript.

Mam doświadczenie w C++ jak na razie.

Co wybrać?

javascript #html5 #actionscript #flash

Komentarze (14)

najlepsze

t.....o
t.....o
konto usunięte 21.02.2015, 22:55:28
  • 2
Jeśli chodzi o trudność pisania to AS i JS to w zasadzie ten sam język.
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

BGZZ
BGZZ
21.02.2015, 23:35:09
  • 1
Flasz małymi kroczkami odchodzi do lamusa, więc JS wydaję się lepszym rozwiązaniem, ale umiesz jeden to i umiesz drugi :)
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Szab
Szab
22.02.2015, 01:47:28
  • 0
Takie coś to na mirko, a nie jako znalezisko ;)
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

r.....a
r.....a
konto usunięte 21.02.2015, 23:54:23
  • 0

Komentarz usunięty przez moderatora

rast_abaddon
rast_abaddon
21.02.2015, 23:25:07
  • 0
http://en.wikipedia.org/wiki/ECMAScript

AS wydajność ale wymaga plugina.
JS aktualny standard (JIT w przeglądarkach znacznie zwiększył wydajność, ale ciągle są problemy z kompatybilnością pomiędzy przeglądarkami. )

Polecam JS.
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

I.....s
I.....s
konto usunięte
Autor
22.02.2015, 17:09:08
  • 0
@rast_abaddon: Dziękuje za pomoc wybór padł na JS. Z czego najlepiej się uczyć? Myślę o frameworku phaser lub impact.js.
  • Odpowiedz
no_login
no_login
24.02.2015, 18:57:46
  • 0
@Inimis: dobrze myślisz
  • Odpowiedz
I.....s
I.....s
konto usunięte
Autor
21.02.2015, 22:57:20
  • 0
A jak z wydajnością?
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

bartek-kosa
bartek-kosa
22.02.2015, 05:48:25
  • 0
@esgone: dokładnie, za parę lat Flash może przestać istnieć a JS rozwija się bardzo dynamicznie i potrzebuje do działania jedynie przeglądarki bez znaczenia jest dla niego platforma (Mac, Linux, Windows, telewizor, tablet i każde urządzenie, na którym uruchomisz przeglądarkę internetową). Jednym słowem JS to przyszłość.
  • Odpowiedz
bartek-kosa
bartek-kosa
22.02.2015, 05:54:52
  • -1
@Inimis: piszę grę w JS z obsługą 3D i działa mi to na dość słabej karcie graficznej. Niestety nie mam porównania jakby to wyglądało we Flash.
  • Odpowiedz
b.....y
b.....y
konto usunięte 21.02.2015, 23:47:59
  • -2
Jeśli przeglądarkowe to zdecydowanie JS (jeszcze kilka lat temu AS3 pewnie).
np. Phaser http://phaser.io/ jako framework do tworzenia całej logiki gry i obsługi canvasa i wszystkiego

ew. jeśli jakieś drobniejsze rzeczy, albo pisanie całości bez frameworka z palca, to
http://greensock.com/gsap do tweenowania, nie tylko css-ów ale też np. obiektów na canvasie (ta sama biblioteka była popularna w AS jako bardzo wydajna)
http://www.createjs.com/EaselJS do obsługi canvas (są też inne fajne biblioteki)
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

bartek-kosa
bartek-kosa
22.02.2015, 05:50:48
  • -2
@bjohny: Phaser obsługije tylko 2D jak chcesz mieć 3D polecam Three.js.

p.s. co to znaczy obsługa canvasa?
  • Odpowiedz

Hity

tygodnia

Przypomnienie: Minęło ponad 30 dni od decyzji sądu w Dubaju ws. Majtczaka.
Przypomnienie: Minęło ponad 30 dni od decyzji sądu w Dubaju ws. Majtczaka.
4315
Apel o zniesienie wiz dla obywateli Gruzji
Apel o zniesienie wiz dla obywateli Gruzji
3655
Bankowe Eldorado - mamy najdroższe kredyty hipoteczne w Europie
Bankowe Eldorado - mamy najdroższe kredyty hipoteczne w Europie
3077
Deloitte gardzi współpracą ze studentami, tylko studentki!
Deloitte gardzi współpracą ze studentami, tylko studentki!
2980
Polscy Bandyci Drogowi
Polscy Bandyci Drogowi
2694
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #webdev
  • #programowanie
  • #jquery
  • #js
  • #informatyka
  • #php
  • #nodejs
  • #html5
  • #angularjs
  • #html
  • #css
  • #naukaprogramowania
  • #frontend
  • #python
  • #gamedev

Wykop © 2005-2025

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl