JavaScript czy ActionScript? Pisanie gier...
Witam! W najbliższym czasie chciałbym zacząć pisać gry. Celuje w gry przeglądarkowe (jak na razie) i tutaj rodzi się pytanie w jakim języku pisać myślę nad JavaScript(HTML5) lub ActionScript(Flash). Jak z wydajnością HTML5 względem Flasha i trudnością pisania w AS w porównaniu z JS?
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 14
- Odpowiedz





Komentarze (14)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
AS wydajność ale wymaga plugina.
JS aktualny standard (JIT w przeglądarkach znacznie zwiększył wydajność, ale ciągle są problemy z kompatybilnością pomiędzy przeglądarkami. )
Polecam JS.
np. Phaser http://phaser.io/ jako framework do tworzenia całej logiki gry i obsługi canvasa i wszystkiego
ew. jeśli jakieś drobniejsze rzeczy, albo pisanie całości bez frameworka z palca, to
http://greensock.com/gsap do tweenowania, nie tylko css-ów ale też np. obiektów na canvasie (ta sama biblioteka była popularna w AS jako bardzo wydajna)
http://www.createjs.com/EaselJS do obsługi canvas (są też inne fajne biblioteki)
p.s. co to znaczy obsługa canvasa?