Obecnie istnieją systemy katapultowania np K00 (czyt. ,,ka zero zero''). Które można bezpiecznie odpalić na zerowej wysokości i przy zerowej prędkości, zaś sam fotel jest łodzią ratunkową.
@KtosKtoSamNieWiesz: kiedyś na discovery oglądałem program na temat przebywania pilotów w wodzie po katapultowaniu i były tam takie nadmuchiwane balony naokoło pilota mające chronić przed rekinami, były to pomysły z lat 60 czy 70. czyli teraz ta łódz chroni pilota? może coś wiecej na ten temat wiesz? Zrób jakieś znalezisko, bo w tym programie był właśnie poruszany taki temat, że masa pilotów nawet podczas drugiej wojny jezeli zdążyła wyskoczyć z samolotu
@hanys_hans: Chodzi Ci o tą kamizelkę? Ma ona za zadanie utrzymać nieprzytomnego pilota na wodzie. Proces katapultowania jest świetnie pokazany na rysunku poniżej:
@Edisonof: Jak widać po minusach ilość głupków na wykopie utrzymuje się na wysokim poziomie. :-) Ode mnie masz 2 plusa... ale na więcej to chyba nie masz co liczyć. ;-D
Pewnie nie wiecie, ale, po katapultowaniu się dochodzi do ogromnych przeciążeń, urazy jak złamania są rzadkie, ale się zdarzają. To co przeżywa każdy pilot to mdłości, utrata przytomności czasami itd. To co zostaje na zawsze to tzw plamy w oku - zlepienie się wiązek tęczówki w oku od przeciążenia. Mam takie zlepienia i widzę ciągle jak by kurz na okularach którego nie mogę usunąć :( To samo z oczami mają ludzie po
Komentarze (38)
najlepsze
Obecnie istnieją systemy katapultowania np K00 (czyt. ,,ka zero zero''). Które można bezpiecznie odpalić na zerowej wysokości i przy zerowej prędkości, zaś sam fotel jest łodzią ratunkową.
Proces katapultowania jest świetnie pokazany na rysunku poniżej:
Ode mnie masz 2 plusa... ale na więcej to chyba nie masz co liczyć. ;-D