No nie wiem a problem nie jest przypadkiem położenie rzek - północ<>południe, podczas gdy 80% transportu idzie wschód<>zachód? Drugie ale, średnia prędkość transportu? Trzecie pytanie, odporność na warunki pogodowe? Ostatnie susze w PL dość mocno drenują Polskie rzeki, ostatnia w lecie w Warszawie tak mocno opadł poziom że odsłoniło się dno rzeki - jak w takich warunkach ma działać transport rzeczny?
@prosiaczek: Przeczytałeś mój komentarz? ;) Ja właśnie pytam "Jak to zrobić?" ;) Wszyscy piszą, że super na tory tiry itp. ale pociągi i statki nie kursują tam gdzie tiry, a tiry nie wożą nam towaru z Chin. ;)
@K_R_S: Gdybyśmy żyli w realiach wolnej gospodarki rynkowej - tak - przedsiębiorcy korzystali by z transportu szynowego, bo nie jest droższy tylko tańszy. Przy dużych ilościach towarów i dużych odległościach transport szynowy jest tym tańszy, im większa skala transportu. Mam nadzieję, że przyczyny tego są dla Ciebie jasne i oczywiste. Jeśli nie są, powinieneś poczytać o tym, jak kolej była planowo niszczona przez różne lobby w USA. Za każdym razem korupcja
Czuję się w obowiązku wypowiedzieć, jak że temat przewozu towarów koleją jest mi bliski zawodowo.
Samo przewożenie całej ciężarówki pociągiem ma mało sensu. My przewozimy naczepy. Mamy wielu polskich klientów którzy korzystają z tego rozwiązania. Ostatnio był nawet wykop o Wieltonie który zaczął produkować naczepy intermodalne, bo nasi klienci zaczęli wyrażać zainteresowanie tym typem naczep. W takim pociągu jedzie zwykle
@Witeeek: To jest zasadnicza wada, ale jednak kontenery z Gdańska możnaby posłac rzeką Wisła w górę do Warszawy czy nawet dalej, tam przeładować na TIRy jesli miejsce docelowe będzie w woj. Mazowieckim, lub przeładowac na pociągi zmierzające np do Łodzi i tam przeładować na TIRy rozwożące po woj. Łodzkim. Miałoby to sens, ale wymaga to ogromnych nakładów w infrastrukture. Luźno szacuje że samo uregulowanie Wisły to z półroczny budżet Polski, z
@wezsepigulke: Ja obstawiam, że sporym problemem jest też fakt, że firmy niekoniecznie chcą mieć dwa albo trzy przeładunki po drodze. Do tego łatwiej mieć swojego tira i kilku kierowców rozwożących towar po Polsce niż wysyłać wszystko i na miejscu szukać kogoś kto odbierze towar z pociągu/statku i zawiezie do sklepu. Z ekonomicznego, a nie ekologicznego punktu widzenia, wydaje mi się, że nakłady na infrastrukturę znacznie przewyższyłyby możliwe oszczędności zarówno ekonomiczne, jak
Komentarze (25)
najlepsze
Gdybyśmy żyli w realiach wolnej gospodarki rynkowej - tak - przedsiębiorcy korzystali by z transportu szynowego, bo nie jest droższy tylko tańszy. Przy dużych ilościach towarów i dużych odległościach transport szynowy jest tym tańszy, im większa skala transportu. Mam nadzieję, że przyczyny tego są dla Ciebie jasne i oczywiste. Jeśli nie są, powinieneś poczytać o tym, jak kolej była planowo niszczona przez różne lobby w USA. Za każdym razem korupcja
Czuję się w obowiązku wypowiedzieć, jak że temat przewozu towarów koleją jest mi bliski zawodowo.
Samo przewożenie całej ciężarówki pociągiem ma mało sensu. My przewozimy naczepy. Mamy wielu polskich klientów którzy korzystają z tego rozwiązania. Ostatnio był nawet wykop o Wieltonie który zaczął produkować naczepy intermodalne, bo nasi klienci zaczęli wyrażać zainteresowanie tym typem naczep. W takim pociągu jedzie zwykle