AMA - doradca serwisowy w warsztacie samochodowym.
![AMA - doradca serwisowy w warsztacie samochodowym.](https://wykop.pl/cdn/c3397993/link_Mi5yLxgKhFKsD2hTa5LFwASM3fXiTtbt,w300h194.jpg)
Od 3 lat pracuję jako doradca serwisowy w nieautoryzowanym serwisie samochodowym obsługującym dziennie dziesiątki samochodów różnych marek. Miasto niewojewódzkie delikatnie ponad 200tyś mieszkańców w południowej Polsce. Chętnie odpowiem na powiedzmy, że wszystkie pytania, jeśli będą jacyś...
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 514
Komentarze (511)
najlepsze
bo warsztaty w tej chwili nie są po to by nieść pomoc i naprawiać wozy, tylko by ułupać jak najwięcej kasy dla właściciela. i ktoś kto przyjeżdża starszym autem wiadomo, że nie zostawi dużej kwoty, bo to często przewyższy wartość jego samochodu. a ten drugi z auta za 50+ tyś zł już jest bardziej skłonny zostawić kilka tysi. naprawy każdy robi jak uważa: jeden żeby było miło, drugi pod zysk.
1. Największa awantura jaką miałeś z klientem?
2. Co sądzisz o e46 330d (m57n), jakie wydatki przy realnym przebiegu >300kkm, dużo tego trafia na serwis?
1. ukraińcy, chcieli robić, znali koszta, a potem że to za dużo i tyle nie zapłacą :)
2. klapy kolektora, turbo, wtryski, pompy paliwa, zawieszenie, sprzęgło i dwumasa. niedużo trafia, ale sporadyczine przyjeżdża
2. Co myślisz o zakupie diesla z przeznaczeniem głównie na krótkie trasy, rzadziej dłuższe; średni roczny przebieg do 20 000 km. Czy to Twoim zdaniem się opłaca? Myślę np. o Passat 2.0 tdi, alfa 2.4 jtd. Pytam, bo wielu moich znajomych, gdy słyszy, że kupiłem silnik benzynowy mówi, ze
1. mniej solidnie wykonane, bardziej zaawansowane technologicznie, lepiej wyglądające, ciekawsze przede wszystkim
2. diesel osiąga swoją efektywność dopiero gdy osiągnie temp roboczą, wiec jesli robisz 8km do pracy w jedna strone to odpada. wszyscy znajomi chwala 1,9tdi, bo przeciez pali 5L w miescie... rzeczywistosc boli bo pali wcale nie tak malo (ale wstyd przyznac, wiec tez mowisz ze 5L), i wiecej rzeczy do zrobienia -pompowtryski, turbo, drogie filtry, brak kultury
Sam pracujesz ,,w smarach" czy od brudnej roboty masz swoich ludzi?
na drugie pytanie juz odpowiedzialem, ja jestem w biurze, mechanik kreci srubki
1. Jadę do serwisu i opisuję co nie działa. Dajmy na to, że nie jest to jakaś banalna sprawa. Przy odbiorze okazuje się, że wymienione zostały 3 podzespoły, a to dlatego, że dopiero przy trzecim trafili w diagnozę, a w dodatku się do tego nie przyznają.
Czy serwisy mogą oddawać podzespoły w hurtowniach jeśli okaże się, że wymienili dobrą, a auto dalej ma te same objawy? Czy niestety klient musi
1. ja mam taki uklad z hurtowniami, ze moge. biore np 3 typy klockow, bo model mial zastosowane 3 typy zaciskow, montuje jeden, a dwa oddaje - po to zeby zaoszczedzic na czasie. czesci nie moga miec sladow montazu i bardzo tego pilnuja. ale polak chce - polak moze, dlatego sa sposoby na ukrycie sladow zamontowania ( ͡° ͜ʖ ͡°)
2. nie mam czarodziejskiej kuli, przepraszam