AMA - doradca serwisowy w warsztacie samochodowym.
Od 3 lat pracuję jako doradca serwisowy w nieautoryzowanym serwisie samochodowym obsługującym dziennie dziesiątki samochodów różnych marek. Miasto niewojewódzkie delikatnie ponad 200tyś mieszkańców w południowej Polsce. Chętnie odpowiem na powiedzmy, że wszystkie pytania, jeśli będą jacyś...
m.....w z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 514
Komentarze (511)
najlepsze
-ile zarabiasz?
- tak dokaldnie to w czym doradzasz, to polega na tym ze lepiej wymienic na czesc X bo Y to szmelc ?>
- podstawa 1800netto + premia od obrotu = ~2500 w praktyce
- doradca klienta odpowiada za przyjęcie auta do warsztatu, wstępną diagnozę problemu, jazdę próbną, współpracę z mechanikiem w kwestii naprawy, znajdowanie dobór i zamówienie części, konsultację z klientem w kwestii zgody na naprawę, test drive po wszystkiemu, kontrola czy auto nie jest ubrudzone po naprawie, zdanie auta klientowi, rozliczenie naprawy
Była sobie moja mama, do silnika nie zaglądała nigdy, dlatego regularnie jeździła do serwisu na przeglądy, teraz na skróty. Regularnie wymieniała olej, aż się okazało, że silnik jest zatarty, a panowie co mieli olej wymieniać to.. dolewali nowego. Czy takie praktyki są częste? Czy da się serwisowi takie coś udowodnić i co w takiej sytuacji można zrobić?
takie praktyki są częste w stodołach, i co może dziwić w ASO!
ja mam pod sobą ryzyko podstawionego klienta, więc nie ryzykuję swojej wypłaty, tymbardziej, że nie ja płacę za nowy olej, a gdybym go nie zalał to nie
2. Co zrobić gdy odkryje ze mechanik zrobil moim autem 20km gdy bylem w pracy?
3. Czy mieliscie problem z klientem ktory nie chcial zaplacic?
1. tak, ale raczej tylko test drive
2. jezeli nie bylo to potrzebne do sprawdzenia usterki (np. wymiana wycieraczek) to, to samo co z kumplem ktoremu dales kluczyki do przeparkowania, a zrobil 20km
3. owszem, regularnie
Czy starasz się wyciągnąć z niego jak najwięcej?
Jakie najlepsze auto dostałeś do jazdy próbnej?
Dziwne przypadki napraw aut, nietypowe sytuacje?
- nie namawiam na oryginalną, tymbardziej, że część dobrego dostawcy często produkowana jest w jednej fabryce na pierwszy montaż i na aftermarket. np. lemforder produkuje wahacze do audi na tutaj i tutaj. porównując więc zdemontowany oryginalny wahacz z audi i ten wyciagnięty z pudełka różnica jest taka, że na tym z pudełka w miejscu, gdzie powinien być znaczek vw/audi jest widoczne miejsce po szlifie. nie opłaca otwierać się dwóch lini