@OstatniZrywWolnosci: o boże, Daimos była najlepszy. Nigdy nie byłem takie szczęśliwy jak wtedy, kiedy jako dziecko oglądałem Daimosa na Polonii 1. Kochałem tę bajkę, najbardziej!
@ADMIN100: Ale to teraz masz takie możliwości, pod koniec lat 80-tych wszechobecna miniaturyzacja dopiero raczkowała i od kierowcy wymagało się umiejętności kierowania, a nie tak jak teraz tylko odpowiedniego kręcenia kierownicą, bo resztę załatwiają komputery.
Niejednokrotnie trafiałem miejsca gdzie wchodziło się na przysłowiową gazetę i nawet standardowa naczepa 13,6 m była za długa, już widzę radość kierowcy szukającego miejsca 18 m klockiem na zapchanym niemieckim parkingu o g.23 :)
@mgr_rybak: Miejsce na zbiorniki jest w naczepie. Silnik dzisiaj to tylko agregat prądotwórczy (postęp Panie Kolego:) i silniki elektryczne w piastach (dodatkowa zaleta napęd 4x4, oraz opcjonalnie w naczepie)
Mnie zastanawia czy naczepy są przygotowane na to aby brać na klatę cały ten opór powietrza.
Nie znam się na aerodynamice, przyznaję. Wydaje mi się jednak, że jak ma się klasycznego TIRa, to naczepa chowa się własnie za kabiną i opór jest zredukowany.
W końcu ktoś o tym napisał.. Kierowca w ciężarówce siedzi wysoko i ma to swoje plusy bo widzi na kilka-kilkanaście aut do przodu, a mając dużą masę musi reagować wcześniej. Kolejną wadą tego rozwiązania jest to, że podłoga w takiej naczepie jest wysoko.. i to, że jest większa wcale nie oznacza, że będzie można tam załadować więcej.
Kolejna wada to jak już ktoś tu pisał.. strasznie zachodzi ta
Komentarze (106)
najlepsze
Ciekawe jak by się takim zestawem manewrowało gdzieś na górskich serpentynach, gdyby nagle takie 18 metrów musiało się zmieścić w poprzek :)
źródło: comment_sdhNY9Fu3WqKTHOni7YbBhVCyX4NRlrZ.jpg
PobierzNa pewno do opanowania po treningu ale potencjalnie niebezpieczne.
źródło: comment_7D3o3KZs2imvFezHoC9BPuaqgBE6U7ya.jpg
PobierzNiejednokrotnie trafiałem miejsca gdzie wchodziło się na przysłowiową gazetę i nawet standardowa naczepa 13,6 m była za długa, już widzę radość kierowcy szukającego miejsca 18 m klockiem na zapchanym niemieckim parkingu o g.23 :)
Nie znam się na aerodynamice, przyznaję. Wydaje mi się jednak, że jak ma się klasycznego TIRa, to naczepa chowa się własnie za kabiną i opór jest zredukowany.
W końcu ktoś o tym napisał.. Kierowca w ciężarówce siedzi wysoko i ma to swoje plusy bo widzi na kilka-kilkanaście aut do przodu, a mając dużą masę musi reagować wcześniej. Kolejną wadą tego rozwiązania jest to, że podłoga w takiej naczepie jest wysoko.. i to, że jest większa wcale nie oznacza, że będzie można tam załadować więcej.
Kolejna wada to jak już ktoś tu pisał.. strasznie zachodzi ta