Betonowa rewolucja .
GDDKiA planuje zbudować 850 km szybkich tras w technologii, którą dotychczas rzadko stosowała. Będzie taniej, czyli… drożej.
serial28 z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 119
GDDKiA planuje zbudować 850 km szybkich tras w technologii, którą dotychczas rzadko stosowała. Będzie taniej, czyli… drożej.
serial28 z
Komentarze (119)
najlepsze
Komuś nie pasi....
"Według Dariusza Blochera, prezesa Budimexu, pomysł GDDKiA nie jest zły. Trzeba jednak pamiętać, że układanie dróg z betonu jest bardziej skomplikowane, bo nie można tego robić na przykład podczas deszczu, a z nawierzchnią asfaltową takich problemów nie ma."
Jak to jest z tym układaniem masy bitumicznej podczas opadów deszczu. Sam widziałem wielokrotnie takie akcje.
Nie wpływa to na jakość i trwałość nawierzchni?
Mi się zawsze wydawało,
W przypadku betonu deszcz niesie dużo większe ryzyko - w mieszance betonowej, dopóki ta nie zwiąże, są składniki podatne na "rozpuszczenie" (to
Wydaje mi się, że beton nie daje możliwości robienia przekrętów na taką skalę jak z asfaltem. O właśnie asfalt, a asfalt to ropa naftowa i jej końcowe frakcje destylacji zaraz po mazucie. A ropa
można oszukać na:
1. jakość i czystość cementu oraz na tym czy jest świeży czy przeleżany
2. stopniu sortu i rafinacji kruszyw ("uszlachetnianie kruszywem gorszej klasy")
3. dawaniem mniej drogich dodatków lub dawaniem dodatków tańszej klasy
teoretycznie wszystko da się poddać analizie w laboratorium po wykonawstwie ale praktycznie da się oszukać na którymś z powyższych punktów w skali 1 czy 2 % odstępstw od założeń kontraktu, a
@krzysssi33k:
Mozna oszukiwac tak samo jak na asfalcie. Zarowno cement jak i asfalt stanowi tylko mala czesc mieszanki. Wieksza czesc stanowi kruszywo.