@twojstarydaje: Bo Alstom nie ma tak długich hal w swojej fabryce w Chorzowie. Produkują tam głównie metro i tramwaje oraz podzespoły do TGV czy Pendolino.
Nie będę pisał, czy wszystkie polskie firmy są faworyzowane czy nie. Piszę o pociągach - że u nas wygrywają przetargi i jeżdżą głównie polskie konstrukcje.
@twojstarydaje: Pomijając w ogóle, że 95% nowych albo zamówionych pociągów pasażerskich w Polsce jest produkcji Pesy, Newagu i FPS. 5% to pociągi Alstomu (Pendolino) i Stadlera, ale obydwie firmy mają fabryki w Polsce. Tak, tak, na pierwszy rzut oka widać promowanie zachodnich firm. Nasze upadają.
Ja bym chciał komisję śledzą która przesłucha Pana Nowaka w tej sprawie - dla mnie jest to mega skandal i osoby odpowiedzialne za tą niegospodarność powinny trafić do pierdla
@Nixxx: 1. Nie złożyła. 2. Nie złożyła bo nie produkowała i nie produkuje takich pociągów. 2. Jak wybrano Nowaka na ministra to Pendolino już było w produkcji, nie mówiąc już o przetargu czy przygotowaniach do niego.
@Nixxx: 230 km/h nie jest nieosiągalne, bo do takiej prędkości jest modernizowana CMK, która została zaprojektowana na 250 km/h w latach 70-tych. I zakup szybkich pociągów w końcu pozwoliło na przyśpieszenie modernizacji tej linii kolejowej i wykorzystanie jej potencjału. Dlatego w przetargu był warunek 230 km/h. Do tego będą linie na 200 km/h. Ale tak, 120-160 to będzie podstawowa prędkość pociągów w Polsce, dlatego PKP IC zakupiło 40 pociągów i
Komentarze (91)
najlepsze
A te kwestie poza produkcją w Polsce i niższą ceną to...?
Szkoda, że u nas przy przetargach tak nie robią. Tylko promują zachodnie firmy (pendolino).
Nie będę pisał, czy wszystkie polskie firmy są faworyzowane czy nie. Piszę o pociągach - że u nas wygrywają przetargi i jeżdżą głównie polskie konstrukcje.
Tamte kraje chronią swój rynek zbytu, nie to co my.
http://nsa21.casimages.com/img/2012/03/03//120303094746925417.jpg
Thau Agglo
źródło: comment_0xgDjn3akMBuY7oiXdunWLnp5rDp9ndq.jpg
Pobierz