Powstaną kolejne drogi 2+1. Na początek S19 na Podkarpaciu
To będzie prawdziwa rewolucja na polskich drogach.Według koncepcji wymyślonej i propagowanej przez Szwedów Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad może wykonać nawet 3000 km dróg krajowych.
regiomoto z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 129
Komentarze (129)
najlepsze
Stresu to za mało powiedziane. Droga 88 między Bytomiem a Gliwicami (na Śląsku): po 2 pasy w każdym z kierunków, rozdzielone ciągłą linią, która chyba w zamyśle ma mieć magiczne moce zatrzymujące pojazdy. Oczywiście magicznych mocy nie ma i co chwilę dochodzi tam do śmiertelnych wypadków. W końcu blisko siebie są pasy, po
@simperium: no wcale nie
Ek1=(1000(70/3.6)^2)/2=189 kJ
razy dwa, bo są dwa pojazdy daje 378 kJ
Ek2=(1000(140/3.6)^2)/2=756kJ
Wniosek: prędkości nie można sumować.
O wiele ważniejsze jest czy droga ma skrzyżowania w układzie bezkolizyjnym (tj. wiadukty, węzły z pasami do włączania się, brak lewoskrętów). W Polsce cała masa krajówek biegnie przez obzsary gdzie co chwila masz skrzyżowanie z drogą gminną, albo droga idzie centralnie przez środek wsi. Przerabianie na 2x1 niewiele wtedy da.
Novum nie jest kwestia budowy dróg 2+1 tylko fakt, że GDDKiA dojrzała do tego by je budować.
Super się to sprawdza na obwodnicy Siedlec, wiec nie rozumiem o czym piszesz.
Już odpowiadam. Wg naszych przepisów droga ekspresowa może być jedno i dwu jezdniowa. Droga S19 na wymienionym odcinku nie generuje takiego ruchu żeby od razu budować ją jako 2 pasmową dwujezdniową. Dlatego też będą budowane normalne bezkolizyjne węzły + wiadukty przewidziane pod budowę 2 jezdni ale ruch na razie będzie się odbywał na jednej jezdni.
( ͡° ͜ʖ ͡°)
@WielkaPolska: No właśnie.. pięknie zmanipulowali informacją. Porażkę przekuli w sukces :( A dziennikarzyna dał się wpuścić
Dużo jeździłem po północnej Szwecji i to rozwiązanie bardzo się sprawdza jednak są 2 "ale"
1. Ruch na drodze nie może być zbyt wzmożony
2. Pasy ruchu powinny być oddzielone od siebie
Zauważmy
Dokładnie to nie wiem, ale te, które widziałem to IMHO są za krótkie. Dobrze jednak, że w końcu ktoś w GDDKiA przejrzał na oczy.
Drogi 2+1 maja to do siebie ze przepustowosc nie jest wieksza niz 1+1.
Dlatego na podwojnej jezdni jest zawsze duzo miejsca, a