Jabłka Biedy
![Jabłka Biedy](https://wykop.pl/cdn/c3397993/link_o3nlmhyPsXhWBnCXimjLKBLnW1RFTAkl,w300h194.jpg)
w wyniku otwarcia na międzynarodową konkurencję polskiej gospodarki po 1989 r. zlikwidowany został np. polski przemysł samochodowy (na czym bardzo skorzystały zachodnie koncerny motoryzacyjne, które od razu wypełniły lukę), w którym mieliśmy rosnące korzyści ze skali prowadzonej działalności,
- #
- 10
Komentarze (10)
najlepsze
To niech szanowny autor artykułu powie mi z czym niby mielibyśmy się otworzyć w 1989 na rynki zagraniczne. Mieliśmy na zachód sprzedawać Maluchy i Polonezy? - na pewno byłyby hitem zakupowym. Prawda jest taka, że polski przemysł samochodowy był trupem już
Niezłe pierdoły gościu opowiada, co nie?
okazuje się że mieliśmy do wyboru produkować samochody albo jabłka... :D
Szkoda że nie samoloty. Jakąś fabrykę też mieliśmy, trzeba było w tą stronę pójść.
Podoba mi się też ten tekst że po otwarciu rynku w 1990 zachodnie koncerny szybko wypełniły lukę. Taaa, najpopualrniejsze auta w Polsce w latach 90 doskonale tego dowodzą :D
@akitanes:
Škodę na szerokie wody rynku światowego. Wyścig po to „partnerskie” stanowisko wygrał Volkswagen, który 16 kwietnia 1991 roku o godz. 14:00 podpisał umowę zakupu 30% udziałów w firmie. Škoda została, obok niemieckiego Audi i hiszpańskiego Seata, częścią Grupy VW. Nastąpił gwałtowny rozwój firmy, ponieważ jednym z najważniejszych warunków fuzji były gigantyczne inwestycje Volkswagena w infrastrukturę Škody.