Witam,
Chciałem zwrócić uwagę na problem, dotykający przedsiębiorców handlujących w sieci.
Do rzeczy: Zapewne wielu osobom, które przygotowują paczki do wysyłki zdarzyło się przy natłoku pracy zapomnieć zaznaczyć opcję
"pobrania gotówki" przez kuriera. Standardowo dołączyli fakturę "zapłacono gotówką" i wysłali paczkę.
I teraz pojawiają się
trzy scenariusze:
- Klient orientuje się, że przecież zamawiał za pobraniem, a towar przyszedł bez konieczności zapłaty, po czym informuje sprzedawcę, że chce dokonać zapłaty za towar.
- Sprzedawca zauważa swój błąd, informuje klienta, wysyła mu poprawioną fakturę przelewową i klient dokonuje wpłaty.
- Klient udaje, że nic nie wie. Po próbach kontaktu, którego unika jak ognia (zapewne zapisał sobie potencjalne numery telefonów firmy), po wielu wysłanych mailach i deklaracjach, że faktycznie zapłaci - nie robi tego.
Sprzedawca dysponuje
formularzem zamówienia z platformy sklepowej (potwierdzającym deklaracje zamówienia za pobraniem), a także
listem przewozowym z informacją o przekazaniu paczki BEZ pobrania gotówki.
Klient posiada
fakturę "zapłacono gotówką" (no bo jaką inną fakturę dołączać do paczek?), co potwierdza formalnie, że "zapłacił za towar"
Pomijając względy moralne i wątpliwą uczciwość klienta, uważam że problem jest dosyć poważny i trudny do rozwiązania.
W mojej sytuacji rozchodzi się o 700 zł, aczkolwiek znam przypadki podobnych sytuacji na dużo większe kwoty.
Jak wyjść z takiej sytuacji ?
Komentarze (9)
najlepsze
ogarnac sie i nie zapominac...
Firmy handlujące przez internet mylą się często i albo jest to paczka bez pobrania kiedy ono powinno być albo paczka z pobraniem kiedy to klient zapłacił przelewem. Po za tym nie ma co liczyć