@czeczen777: Trochę się czepię, ale to chyba nie jest wał Kardana, tylko sztywny wałek (z dwoma przekładniami stożkowymi). Zawieszenie sztywne, to i Kardan niepotrzebny.
Edit:
Znalazłem stronkę byłego właściciela takiego roweru, są zdjęcia przekładni na
@NoOne3: Przyznam że zawsze myślałem że to właśnie ten sztywny wałek z dwoma przekładniami stożkowymi jest sednem wału Kardana, a nie sam przegub na wałku, ale chwile pogooglowałem i chyba masz rację #wykopuczy
To jest fakt, że przerzutka planetarna powoduje większe opory jazdy. Pytanie czy to konkretne rozwiązanie również posiada te wady. Drugie pytanie, to czy łańcuch zapchany błotem, podobnie jak koronki, korby i rolki w przerzutce podczas wyścigu nie generują większych oporów od tego systemu.
Bzdurą jest argument o wymianie łańcucha. Tutaj też łańcuch można wymienić. Rower uwalony błotem możesz u myć karcherem a potem i tak musisz spędzić jeszcze masę
Spoko wynalazek, ale zabraklo w zespole kogos kto by im wyjasnil dlaczego dany wynalazek osiaga wielki sukces - cena skrojona dla przecietnego czlowieka. Gdyby ten rower kosztowal 1500zl to byloby to cos, ale jak wiadomo aluminiowa rama bylaby za ciezka. Wiec trzeba ja zrobic z karbonu, a to kosztuje krocie. W dodatku o normalny tani rower nie bede sie bal, bo w razie mocnego upadku najwyzej rama ulegnie wgieceniu/skrzywieniu - tutaj po
@muchomorek81: Za 1500 zł nawet nie dostaniesz amortyzatora jaki jest w tym rowerze. A rower startowy na którym ścigają się zawodnicy to koszt kilkunastu tysięcy złotych, żeby był to sprzęt na dobrym poziomie (i również króluje tam włókno węglowe). Dla amatorów dolną granicą przyzwoitego sprzętu jest 4-5 tys zł moim zdaniem. Co nie znaczy, że tańszym się nie dojedzie. Ale taki sprzęt nie będzie ograniczał.
@letterman91: To wtedy pchanko. Ale spokojnie możesz pchać, że niby nic, tak specjalnie, like a boss, bo wiesz że masz rower z napędem ukrytym w ramie i nawet nie widać, że spadł Ci łańcuch.
No własnie tego mi brakuje w tym filmie. Chociaz zeby cos wspomnieli czy trudno wymienic bo raczej do czyszczenia sie go nie zdejmuje jak tam wszystko szczelnie zamkniete.
@MohawkMohican: Trochę drogie? :) Ponad 18 tys. zł za rower, dla kogo to ma być przeznaczone? Raczej nie dla hobbystów, a pytanie czy wyczynowi sportowcy będą finansować projekt na kickstarterze i czy w ogóle zalety tego roweru równoważą jego wady.
Kiedyś startowałem w maratonach MTB. Wtedy interesowałem się sprzętem rowerowym i wypasione rowery robiły na mnie wrażenie. Na maratonach, wśród kilku setek startujących, spokojnie można spotkać amatorów, którzy mają rowery za więcej niż 10-15k, niewielu, ale są.
Bardzo ciekawy projekt. Szkoda tylko, że wielu z Was pisze głupoty nie mając pojęcia o tym jak wygląda ściganie i jakie są wady i najczęstsze usterki napędu w "tradycyjnych" rowerach. A są to na przykład:
-złamany hak przerzutki/urwana przerzutka/pogięta przerzutka
-zniszczony blat w korbie przez nieumiejętne pokonanie przeszkody w postaci np pnia
@AnsuzSowilo: Ale jak zbijesz tu do 10-13 kg ? Jazda tym musi przypominać jazdę walcem :) Karbonowa rama ? to cena skoczy do 10K :) Z drugiej strony w USA powoli hitem stają się elektryczne SCOTY - fakt wyglądają zacnie jak na elektryczne rowery.
@mariusz-l: 13kg w sensownym rowerze do XC? :D Chyba żartujesz. Rowery do XC (sensowne) to okolice 8-9kg w hardtailu. I nie wiem czemu sądzisz, że aluminium to kosmiczna waga. Naprawdę lekka rama z aluminium może zejść do okolic 1,5kg podczas gdy przeciętny carbon to 1,1kg i carbon z górnej półki który schodzi poniżej kilograma. To jest do 500 gramów różnicy. Jest to sporo, ale nie jest to masakryczna różnica. Spokojnie
Komentarze (98)
najlepsze
1910s FN Fabrique Nationale ‘Acatene
http://oldbike.files.wordpress.com/2009/09/1910s_fn_shaftdrive7.jpg
W
Edit:
Znalazłem stronkę byłego właściciela takiego roweru, są zdjęcia przekładni na
- dodatkowa masa ramy
- straty energii większe niż na łańcuchu
-
To jest fakt, że przerzutka planetarna powoduje większe opory jazdy. Pytanie czy to konkretne rozwiązanie również posiada te wady. Drugie pytanie, to czy łańcuch zapchany błotem, podobnie jak koronki, korby i rolki w przerzutce podczas wyścigu nie generują większych oporów od tego systemu.
Bzdurą jest argument o wymianie łańcucha. Tutaj też łańcuch można wymienić. Rower uwalony błotem możesz u myć karcherem a potem i tak musisz spędzić jeszcze masę
Dobrą ramę aluminiową też można
"Jak zatrudni się nawet zdolnego inżyniera co konstruował śmigła do konstrukcji odrzutowca to jest poważna obawa, że on i tak tam to śmigło wstawi".
Nie zmienia to jednak faktu, że jest to ciekawa konstrukcja i @jacun dobrze, moim zdaniem, wymienia zalety.
Życzę powodzenia i niech klienci i rynek ocenią czy jest to dobre rozwiązanie a zakompleksionym życzę więcej dojrzałości i
No własnie tego mi brakuje w tym filmie. Chociaz zeby cos wspomnieli czy trudno wymienic bo raczej do czyszczenia sie go nie zdejmuje jak tam wszystko szczelnie zamkniete.
Kiedyś startowałem w maratonach MTB. Wtedy interesowałem się sprzętem rowerowym i wypasione rowery robiły na mnie wrażenie. Na maratonach, wśród kilku setek startujących, spokojnie można spotkać amatorów, którzy mają rowery za więcej niż 10-15k, niewielu, ale są.
-złamany hak przerzutki/urwana przerzutka/pogięta przerzutka
-zniszczony blat w korbie przez nieumiejętne pokonanie przeszkody w postaci np pnia
-zerwany
https://www.youtube.com/watch?v=tTnmfkAKHEk
http://www.scott-sports.com/gb/en/products/227804008/bike-e-aspect-910-l/