Masa zalewowa służy do wypełniania wszelakiego rodzaju szczelin, w drogownictwie najczęściej dylatacji. I owszem, można nią naprawiać nawierzchnię, ale tylko poprzez wypełnianie spękań. To jest elementarz każdego, kto ma jakikolwiek związek z drogownictwem. Jeżeli p. Szymański tego nie wie, to powstają pytania: dlaczego jest naczelnikiem wydziału inwestycji i dróg oraz kogo zatrudnia na stanowiskach inspektorów nadzoru?
Jest duże prawdopodobieństwo, że znam odpowiedź....
To na filmie to jest powierzchniowe utrwalanie, proces mający na celu bardziej regenerację nawierzchni niż jej remont. Tania i szybka, a przy tym skuteczna metoda uszczelnienia nawierzchni i przywrócenia szorstkości warstwy ścieralnej. Od razu po skropieniu emulsją i posypaniu grysem (najlepiej łamanym) można puścić samochody przy ograniczeniu prędkości, ruch samochodowy powoduje związanie kruszywa z lepiszczem. A można i walcem ogumionym zadziałać. Technologia stosowana
@fonderal:Kiedyś w Polsce za komuny boczne drogi tak się budowało. Płynny bitumen, a później kupa żwirku na to.
W UK w ten sposób do dziś remontuje się drogi.
Ma to pewne minusy, bo pełno drobnych kamyczków leży luzem na każdej drodze i trudno w UK spotkać samochód z nieuszkodzoną szybą przednią. (sam ma 3 odpryski na szybie, podczas przeglądu czepiają się tylko tych bezpośrednio przed kierowcą).
No i co zrobisz? Nic nie zrobisz, nawet jak winny się znajdzie, to wykonawca koncesji nie straci, urzędnik nadal będzie na stołku bo jest szwagrem wójta i tyle. Wot, sk$$?iały kraj.
@benethor: Kierowcy niech się zbiorą i pójdą do urzędu miasta po odszkodowania za opony, lawety i stracony czas. W materiale jest o mowa o kilkudziesięciu, więc jak to się zsumuje to dostaną ładnie po kasie. Z takimi fuszerkami trzeba ostro walczyć i bez żadnej litości, spartaczyłeś - płać.
Znam pewną osobę, która jest przedsiębiorcą i jeśli wychodzą jakieś problemy, opóźnienia, niedogodności np. ze strony urzędu składa skargę albo idzie ze sprawą
Komentarze (59)
najlepsze
@kuki_1988: Przecinki, w niewłaściwych, miejscach
Jest duże prawdopodobieństwo, że znam odpowiedź....
To na filmie to jest powierzchniowe utrwalanie, proces mający na celu bardziej regenerację nawierzchni niż jej remont. Tania i szybka, a przy tym skuteczna metoda uszczelnienia nawierzchni i przywrócenia szorstkości warstwy ścieralnej. Od razu po skropieniu emulsją i posypaniu grysem (najlepiej łamanym) można puścić samochody przy ograniczeniu prędkości, ruch samochodowy powoduje związanie kruszywa z lepiszczem. A można i walcem ogumionym zadziałać. Technologia stosowana
W UK w ten sposób do dziś remontuje się drogi.
Ma to pewne minusy, bo pełno drobnych kamyczków leży luzem na każdej drodze i trudno w UK spotkać samochód z nieuszkodzoną szybą przednią. (sam ma 3 odpryski na szybie, podczas przeglądu czepiają się tylko tych bezpośrednio przed kierowcą).
Tu jest pokazany proces posypywania
Znam pewną osobę, która jest przedsiębiorcą i jeśli wychodzą jakieś problemy, opóźnienia, niedogodności np. ze strony urzędu składa skargę albo idzie ze sprawą