"Nie mogę wyłączyć usługi, ale muszę płacić" – 4 chwyty operatorów komórkowych
W sieci popularny był ostatnio film, na którym abonent jednego z największych operatorów skarży się, że bez jego wiedzy aktywowano na jego telefonie płatną usługę, której potem długo nie dało się wyłączyć. Nie on pierwszy i nie ostatni, bo to jeden z najpopularniejszych kruczków...
sportingkielce z- #
- #
- #
- #
- #
- 71
Komentarze (71)
najlepsze
To problem prześladujący użytkowników smartfonów. Nie zawsze mają świadomość, że łączą się z siecią, bo instalowane oprogramowanie robi to bez pytania.
Potem przecierają oczy ze zdumienia widząc na rachunku kwotę do zapłaty za internet.
To już kwestia systemu i jego konfiguracji. Np. w Androidzie da się wszystko powyłączać (w innych OS na pewno też): automatyczną synchronizację danych, instalację aktualizacji (domyślnie trzeba potwierdzać), a
Nie zgadzam się. Przecież sami mamy kontrolę nad tym kiedy używamy internetu kiedy nie. Jak nie chcesz by coś się pobierało w tle, też to można wyłączyć.
A jeśli ktoś nie potrafi wyłączyć, ani w necie poczytać jak się to robi, to nie powinien kupować smartfona lub go kupić na kartę prepaid.
Od kiedy operator może swobodnie cokolwiek instalować na telefonie. Przecież to zajeżdża szkodliwym oprogramowaniem instalowanym na własną rękę przez użytkownika, który nie zwraca uwagi na to, co instaluje.
Pewnie ma to jakieś znaczenie, że ten abonament mam w UK, a tutaj nie oszukuje się aż tak bezczelnie zwykłych ludzi, bo w ludziach siła. Firma kogoś oszuka -> sprawa zostaje nagłośniona -> nikt nie kupuje produktów -> firma upada.