wymiana touchpada przez 3 miesiące, czyli serwis w firmie Lenovo. Pomocy!!
Na końcu tl;dr
Witam. Trochę mi głupio, że moja pierwsza aktywność na wykopie będzie jednocześnie prośbą do Was ale znalazłem się w sytuacji, w której muszę Was o ową pomoc poprosić. Widziałem, że już wiele razy pomogliście osobom w moim położeniu, ja też spróbuje szczęścia. Nie przedłużając. Dnia 09.10.2013 w sklepie internetowym Reset Kraków zakupiłem laptopa marki Lenovo, model to y580. Z początku wszystko wydawało się być ok. Jedyną rzeczą, która mnie niepokoiła było to, że touchpad wykazywał nieduży luz. Klikając w niego najpierw uginał się o milimetr, dopiero potem następowało kliknięcie. Myślałem, że tak jest skonstruowany, tak więc laptopa używałem normalnie. Po około trzech tygodniach zaczął charczeć lewy głośnik, później niemalże przestał działać. Kilka dni potem gniazdo zasilania zaczęło latać w cały świat. Pomyślałem sobie, że to już lekka przesada i oddam go na gwarancję. Ostateczną decyzję podjąłem wtedy, gdy zobaczyłem w laptopie kolegi (ten sam model laptopa, głośnik też mu charczy), że jemu touchpad działa bez żadnych luzów, co oznaczałoby, że mój nie działa tak jak założył to jego producent. Poszedłem z laptopem do sklepu Reset, tam Pan z obsługi obejrzał go z każdej strony (laptop był w idealnym stanie, miał jeszcze wszystkie folie [wiem, trochę cebula]) i przyjął zgłoszenie. Pierwszy szok - czas naprawy laptopa ma wynieść od 14 do 60 dni ROBOCZYCH. No nic, poczekam. Czyniąc długą historię krótką. W okolicy lutego zacząłem się o swojego laptopa martwić. Po kilku telefonach otrzymałem informację, że laptop został odesłany na gwarancję drugi raz, gdyż poprzednio "ekspert" Lenovo uznał, że awaria jest z mojej winy (coś z touchpadem, resztę wymienili). Korespondowałem więc na facebooku z kimś odpowiedzialnym za profil "Lenovo Polska".(Osoba bardzo miła, ale...) Ostatecznie stanęło na tym, że laptop został już naprawiony, jednakże nikt nie kwapi się mi go odesłać. Miałem otrzymać go już 3 tygodnie temu później mówiono o zeszłym tygodniu, terminy te miały być pewne wedle zapewnień jakże słownego Pana obsługującego klientów w firmie Reset. Laptopa nie mam nadal.
Na gwarancji laptop jest już grubo ponad 70 dni roboczych, w informacji na karcie gwarancyjnej była mowa o 60. Co zrobić w takiej sytuacji? Proszę o jakieś porady, czy jeżeli sklep nie wywiązał się z umowy mogę tę umowę zerwać? Załączam zdjęcie karty i korespondencji z fb, niestety nic więcej nie mam.
TL;DR
Kupiłem laptopa Lenovo, zepsuł się, czas naprawy miał wynieść góra 60 dni roboczych, minęło trochę więcej a ja nadal nie mam tego cuda na które robiłem pół wakacji (tych po maturze) za 7 zł/h.
Komentarze (130)
najlepsze
Lenovo najbardziej opłacalne mówili. Będziesz zadowolony i kilka stówek zostanie - mówili :( A ja już nawet nie pamiętam jak ten laptop wygląda.
Wtedy do sprzedawcy kierujesz sprawę jako towar niezgodny z umową.
Sprzedawca ma 14 dni ,żeby Ciebie poinformować co dalej. Czy naprawa , czy wymiana ,czy może zwrot gotówki.
Jeżeli sprzedawca oświadcza ci ,ze jednak naprawa to przede wszystkim ON musi się użerać z serwisem i pilnować czasu naprawy.
Już Ciebie nie obchodzi cała procedura.
Masz jeszcze następny argument
A gdy masz za złotówkę i abonament na ileś miesięcy to wtedy ( w przypadku : wystąpienia któregoś z punktu 1.2.3) masz prawo odstąpienia od umowy.
Wszystko co napisałem wyżej dotyczy stanu tylko kiedy awaria jest bezspornie nie z naszej winy.
W telekomach na czas naprawy dostajesz telefon/tablet zastępczy. Masz prawo domagać się egzemplarza co
@niebieski_bajtel: tu racja, tylko też nie zawsze - w przypadku telefonów/tabletów za złotówkę lepiej nie, bo zwrócą złotówkę i koniec ;)
Facebook miał być tylko jedną z dróg komunikacji, okazał się jedyną. W serwisie Lenovo zapewne mają urwanie głowy, nawet sprzedawca ze sklepu mający z nimi umowę dzwoniąc do nich przy mnie czasami miał problemy by się dodzwonić.
Toshiba to akurat dobry wybór moim zdaniem, chociaż jeśli ktoś chce dobry sprzęt za dobrą cenę, to powinien wybrać Asus. Asusy, to chyba najmniej awaryjne laptopy.