Jedyny udokumentowany przypadek w samochodzie w posiadaniu Polaka, który ma zrobione ponad 400 000 km. Wszystkie - nawet 20 letnie - maja ledwo 150 000 zrobione i to przez Niemca w niedziele do kosciola. Zapamietajcie to wideo - bedzie o nim w ksiazkach kiedys.
@rt_of_vnt: ostatnio sie przekonałem, ze w każdym sprzęcie cofa się liczniki, nie tylko autach.
Otóz szukam sobie kombajnu zbożowego i o dziwo 80% tych wystawionych w polskich serwisach typu allegro/tablica ma przebieg w granicach 2-3 tysiące motogodzin ( i to niezależnie od rocznika)
Tymczasem wystarczy wejść na serwisy zagraniczne (niemieckie, francuskie) i takie same maszyny z tych samych roczników mają przegiegi od 4-5 tysiecy do nawet i 12000.
A tak w temacie to przykładowo auta z VAG z lat ~'90-2000 kręciły licznik do 299 tys. km. po czym zaczynały naliczanie od nowa, ale na zegarach znikał napis TOTAL.
@piteross: Trochę mnie zdziwiłeś tym, sprawdziłem i rzeczywiście okazuje się, że zależało to, ponoć, od ustalonej dla danego modelu samochodu granicy resetu, co też wiązało się z producentem licznika.
Niemniej, w poniższych filmach licznik resetował się po 300k, a i sam widziałem kilka VW bez napisu total i z prawie zerowymi przebiegami.
@Felonious_Gru: Czy ja dobrze rozumiem, że producent przyoszczędził na JEDNYM segmencie w 7-miosegmentowym znaku? Lewa górna pionowa kreska, ta jest zbędna do 1,2,3, a konieczna do czwórki
Przypomniał mi się odcinek "świata wg Bundych", w którym Al nabił na swoim starym gracie 999.999mil i czekał w domu na przybycie komisji od rekordów a w tym czasie jego żona (albo córka - nie pamiętam) gdzieś pojechała i licznik się wyzerował :D
Komentarze (225)
najlepsze
Otóz szukam sobie kombajnu zbożowego i o dziwo 80% tych wystawionych w polskich serwisach typu allegro/tablica ma przebieg w granicach 2-3 tysiące motogodzin ( i to niezależnie od rocznika)
Tymczasem wystarczy wejść na serwisy zagraniczne (niemieckie, francuskie) i takie same maszyny z tych samych roczników mają przegiegi od 4-5 tysiecy do nawet i 12000.
Normalnie cuda się
Przede wszystkim naprawić ABS.
A tak w temacie to przykładowo auta z VAG z lat ~'90-2000 kręciły licznik do 299 tys. km. po czym zaczynały naliczanie od nowa, ale na zegarach znikał napis TOTAL.
Niemniej, w poniższych filmach licznik resetował się po 300k, a i sam widziałem kilka VW bez napisu total i z prawie zerowymi przebiegami.
http://www.youtube.com/watch?v=pl4kSnRwjJc
http://www.youtube.com/watch?v=9BIfD-nzY4s
http://www.youtube.com/watch?v=dh-ToxePWYA
@bagiennypotwor: Tyśęcy?
Z tego co wiem, to przebieg jest w dalszym ciągu do odczytania z centralki wtryskowej i z pamięci samych zegarów.
Takie zachowanie jest przewidziane, a spowodowane najprawdopodobniej zastosowaniem wyświetlacza "5 i 3/4 cyfry".
Bo każdy chce siedzieć koło kierowcy? :)