A na wydziale lotniczym, na zajęciach z projektowania samolotów prowadzący co roku powtarza, że okna w samolocie dla pasażerów to całkowicie bezużyteczna rzecz, bo nie dość, że pasażerowie i tak z nich nie korzystają (zazwyczaj widzą ciągle horyzont, dywan chmur i słońce/księżyc) to jeszcze są problematyczne konstrukcyjnie.
Poniekąd ma racje, bo wystarczy wrzucić w kadłub kilka kamer i obraz z tych kamer na jakiś wyświetlacz, bo każde okno jest problemem dla wytrzymałości
@KtosKtoSamNieWiesz: Zdecydowana większość lotów odbywa się w dzień i w przypadku wypadku czy katastrofy dostarczają one światło do wnętrza kadłuba. Całkowicie zabudowany kadłub samolotu powodowałby, że przy jakieś awarii czy wypadku (o ile przeżyjesz uderzenie) musiałbyś się ewakuować w całkowitych ciemnościach. Znacznie by to wydłużało cały proces oraz wprowadzało dodatkową panikę. Chyba nie uważasz, że podczas startu i lądowania okna muszą być odsłonięte tylko po to żeby pasażerowie mogli lotnisko podziwiać?
@RufuSx: bilety kosztują teraz grosze. Rozkmiń sobie jakieś 2 loty z dużym wyprzedzeniem do np. Hiszpanii czy coś. Wyjdziesz z domu rano, wrócisz po południu, a przy okazji zobaczysz Hiszpanie. Wydasz 100zł a jaka przygoda :)
@KKKas: Wszystko zależy od tego jak się ułoży wycieczkę. Ja lecę na Oslo Torp, ale nie jadę do samego Oslo tylko pieszo przejdę się do Sandefjord (około godzinki piechotą) tam pofocę sobie miasteczko (mają fajny punkt widokowy położony nad miastem), a ok. 14 wypływa prom do Szwecji (4€ w jedną stronę), więc po drodze oczywiście zdjęcia skałek i widoczków będę robiła, następnie mamy trochę czasu na zwiedzenie małego Szwedzkiego miasteczka, wracamy
prawda jest taka, że w 9/10 lotach widoki nie są takie nadzwyczajne - ot, lecisz nad chmurami, co po kilku odbytych lotach nie jest żadną atrakcją.
o ile na krótkich rejsach po Europie może nie jest to takie ważne, to na rejsach >4h siadam TYLKO przy przejściu - dzięki temu chęć rozprostowania nóg lub wyjścia do toalety nie wiąże się z koniecznością przeciskania się przez nogi innych pasażerów podczas gdy oni śpią
@luXyfer: odkąd odkryłem boarding online, lecąc gdzieś dalej staram się sobie sam wybierać miejsca w środkowym rzędzie, od boku, w dalszej części samolotu. Dzięki temu, jeśli tylko samolot nie ma pełnego obłożenia, mam duże szanse na to, że miejsca wewnętrzne pozostaną wolne, zdarzyło mi się nawet dwukrotnie, że cały rząd czterech siedzeń miałem dla siebie, z czego oczywiście nie omieszkałem skorzystać :)
Natomiast zgadzam się z Tobą: takie widoki, jak na
@Rusonaldo: Ok moje zdjęcie nie jest mistrzostwem ale taka mała historyjka: " Kiedyś leciałem do Linconcoln UK oczywiście wieczór wcześniej ostra impreza do tego stopnia że rano budzika nie usłyszałem. Szybko wstałem ubrałem się i złapałem torbe spakowaną dzień wcześniej. Lece na tramwaj żeby dojechać szybko na dworzec PKP godz. 7:00 rano w tramwaju tłok, na zewnatrz skwar bo czerwiec a ja przepocony próbuje kupić bilet a automat jak na złość
Komentarze (192)
najlepsze
źródło: comment_RAAzIl5KwQdkaKC1UbMrtNBb9WsoIa5j.jpg
PobierzPoniekąd ma racje, bo wystarczy wrzucić w kadłub kilka kamer i obraz z tych kamer na jakiś wyświetlacz, bo każde okno jest problemem dla wytrzymałości
źródło: comment_IQd5qpVDxe45IigyMCOA1NvezzTsYFel.jpg
Pobierzźródło: comment_hohsRoibicVsMLKj8yyoJKzHmuSzqtPX.jpg
Pobierzźródło: comment_GvclBNGgQjOlmMVLKuieBBR9Pg9bzQSI.jpg
Pobierzo ile na krótkich rejsach po Europie może nie jest to takie ważne, to na rejsach >4h siadam TYLKO przy przejściu - dzięki temu chęć rozprostowania nóg lub wyjścia do toalety nie wiąże się z koniecznością przeciskania się przez nogi innych pasażerów podczas gdy oni śpią
Natomiast zgadzam się z Tobą: takie widoki, jak na
źródło: comment_Xw2ATZ0tkrCs9YIPoCxGT6huohgdydW9.jpg
Pobierzźródło: comment_C92ceXt46go35z2HAm8XoMhIPUx0hldA.jpg
PobierzTak to ja :)
źródło: comment_mhYit1X65AELsSkQM2Oyd8uPUnwUTHzt.jpg
Pobierzźródło: comment_18uEHgdTfNV9oUGlXVg0zrt4SQQF7Rf8.jpg
Pobierz