290 tys. kary dla Deichmanna za regulamin sklepu internetowego
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na spółkę Deichmann-Obuwie prawie 290 tys. zł kary za zapisy w regulaminie jej sklepu internetowego dotyczący fotografii produktów i warunków reklamacji. Grzywny za fragment regulaminu swojego e-sklepu uniknął natomiast Avans...
poznaniak z- #
- #
- #
- #
- #
- 40
Komentarze (40)
najlepsze
U mnie na monitorze zdjęcie będzie miała inną kolorystykę niż u Zenka. A w zasadzie jeśli mam czarno biały monitor.....
A czy to cholery UOKiK nie mógłby opublikowac wzorcowego regulaminu ?
@Dekapitator:
A co to znaczy 'wzorcowy regulamin'? Dla sklepu obuwniczego będzie inny niż dla komputerowego, a ten kompletnie różny od regulaminu sklepu z odzieżą czy zdrową żywnością. Poza tym są pewne normy, których trzeba się trzymać, jest lista klauzul zakazanych, których nie można stosować. Dlaczego narzucać im regulamin?Poza tym byłoby to nieopłacalne :)
ale co to oznacza ? ze mogę sobie kupić aparat lustrzankę, poużywać 10 dni i odesłać ? albo ponosić drogie ubrania tak żeby sie nie zniszczyły i po 2 tygodniach odesłać ? tak samo dildo, telefon, telewizor, konsole, sofe i sprzęt ogrodowy ?
kto w takim razie pokrywa koszty
Sprzedawca musi oddać za wysyłkę, towar + nawet ustawowe odsetki, a klient opłaca odesłanie we własnym zakresie.
Na zachodzie ze sklepów robią sobie w ten sposób wypożyczalnie...
Cóż za dotkliwa kara.. Dzienny obrót jednego sklepu.
Natomiast
Jak dla mnie to te dwie kwestie nie mają ze sobą nic wspólnego.
"Sprzedaż odbywa się zgodnie z aktualnie obowiązującym prawem"
Tym jednym którkim zdaniem pozbywasz się prawników czychających na nieprawidłowe sformułowania i wyłudzających kasę za odstąpienie od skierowania sprawy do sądu, pozbywasz się kłopotów z UOKiK, i wieloma innymi urzędami i innego typu złodziejstwem. Dodatkowo zapis ten jest zawsze aktualny niezaleźnie co banda z
Mam nadzieję, że bierzesz odpowiedzialność za swoje "doradztwo" i w przypadku powództwa reprezentujesz takiego nieszczęśnika przed SOKiK? Ewentualnie ponosisz koszty kar?
Dla dobra ogółu, sugeruję skończ proszę z "doradztwem prawnym" bo nie masz bladego pojęcia
A chwilę potem, że klienci:
UOKiK na siłę szuka problemu i nagina przepisy na swoją korzyść. Takie jest moje zdanie. Zobaczcie, że oba cytaty się wzajemnie nie wykluczają. Wyciągnięcie towaru z pudełka jeszcze go nie
http://www.uokik.gov.pl/download.php?plik=14714
Chodzi o to, że klient ma prawo zwrócić w ciągu 10 dni nawet uszkodzony towar. Oczywiście w takim przypadku sklep może wyciągać odpowiednie konsekwencje, ale prawo zwrotu w ciągu 10 dni jest święte. Deichmann tym zapisem zanegował to prawo.