Idiotyzm. Dodatkowe niepotrzebne hamowanie i rozpędzanie się -> a co za tym idzie, straty paliwa i czasu, a paliwo i czas = pieniądz.
Celem ruchu drogowego jest szybkość, a nie bezpieczeństwo. Powinno się dążyć do tego, aby ruch drogowy był możliwie efektywny, płynny, wydajny, tani i szybki - aby można było przewieźć jak najwięcej, w jak najkrótszym czasie. Niestety żyjemy w takich czasach, że tendencja jest dokładnie odwrotna. Potworne przeregulowanie ruchu drogowego
@Kylphi: Zminusowali, ale w Szczecinie na skrzyżowaniu Chopina i Krasińskiego takie gówno jest. Stałem i stałem na rowerze, a tu cały czas czerwone. Oczywiście pojechałem na czerwonym, pewnie o to chodziło twórcom tego systemu.
Na Lucerny w warszawskim Wawrze są takie światła, co ciekawe obok sygnalizatora nie ma ani przejścia ani skrzyżowania. Ograniczenie do 40, jak ktoś jedzie szybciej, z automatu robi się czerwone. Ogólnie, każdy kto jeździ tamtędy regularnie ma to w dupie i nie zwalnia nawet.
Są takie w pewnym miejscu koło którego przejeżdżam często - skutkuje to tym, że przejeżdżam je regularnie na czerwonym, bo chociaż jest tam przejście dla pieszych, to prawie nigdy nikt przez nie nie przechodzi. Moim zdaniem to fajnie wygląda na filmie, ale nie sprawdza się w ogóle w rzeczywistości.
Efektem tego typu pomysłów jest przyzwyczajenie do łamania prawa.
Potem właśnie tylko wstawić inteligentny fotoradar, który wyłapuje kierowców przejeżdżających na czerwonym i kasa
Widziałem kilka takich skrzyżowań i często się zdarza ,że ten co jechał za szybko zdążył przyjechać na późnym zielonym, a ten który jechał za min lub z przeciwka dostawał czerwone.
Pomysł dobry tylko niech idioci ustawiają je poprawnie! U mnie w mieście takie światła spowalniają już przy około 45km/h (kiedy w nocy jest ograniczenie do 60km/h).
@HenryMorgan: Wydaje mi się, że identyczne rozwiązanie zostało zastosowane we Wrocławiu na drodze dojazdowej do Biskupina. Znienawidziłem to miejsce, ponieważ jak szybko bym nie jechał (nie próbowałem >70 km/h a całkiem możliwe, że to jest właśnie sposób ;p) na 95% muszę się tam zatrzymać. Dla mnie irytujące utrudnienie.
Komentarze (274)
najlepsze
Celem ruchu drogowego jest szybkość, a nie bezpieczeństwo. Powinno się dążyć do tego, aby ruch drogowy był możliwie efektywny, płynny, wydajny, tani i szybki - aby można było przewieźć jak najwięcej, w jak najkrótszym czasie. Niestety żyjemy w takich czasach, że tendencja jest dokładnie odwrotna. Potworne przeregulowanie ruchu drogowego
/LEXUS Driver.
Efektem tego typu pomysłów jest przyzwyczajenie do łamania prawa.
Potem właśnie tylko wstawić inteligentny fotoradar, który wyłapuje kierowców przejeżdżających na czerwonym i kasa
Zacząłem Ci odpowiadać, ale tak mi się podniosło ciśnienie, że nie mogłem przerzucić myśli na klawiaturę.
Giń.