@zdzislaw29: Ale to przecież z matematycznego podejścia jasno wynika, że właśnie po tylu iteracjach jak dojdziemy do takiego ustawienia, to ustawienie wokół kropek, będzie takie jak na wyjściu.
To przykład najprostszego sprzężenia obiekt - środowisko.
Obiekt wpływa na środowisko - mrówka Langtona zmienia kolor komórki którą odwiedza. W najprostszej wersji są dwa kolory (np. białe i czarne).
Środowisko wpływa na obiekt - w zależności od koloru mrówka skręca w lewo lub w prawo.
Oprócz tych dwóch reguł jest jednak jeszcze reguła organizacyjna: świat jest płaski (może być zawinięty w "poduszkę") i podzielony na komórki czworokątne (można opisać i inne kształty
@IgiKoval: Dobre! Szkoda, że jutro do pracy idę, więc nie będę się tym dzisiaj bawił, bo muszę być wypoczęty, ale pewnie też sprawdzę w nadchodzącym tygodniu. ;-)
"Idź do mrówki, leniwcze; przyjrzyj się jej drogom i stań się mądry. Chociaż nie ma ona dowódcy, urzędnika ani władcy, to jednak już w lecie przygotowuje swój pokarm; już w żniwa gromadzi sobie zapasy pożywienia. Jak długo, leniwcze, będziesz się wylegiwał? Kiedyż wstaniesz ze snu? Jeszcze trochę snu, jeszcze trochę drzemania, jeszcze trochę leżenia z założonymi rękami, a twoje ubóstwo niechybnie przyjdzie jak rabuś i twoja nędza jak mąż zbrojny."
Komentarze (83)
najlepsze
Powiem wam że tak naprawdę to ch!@ wie
Uwaga podaje rozwiazanie problemu....
Krąży jakby z imprezy wracała a im dłuzej chodzi tym bardziej trzezwieje i stąd pozniej ta prosta droga :)
@TadeuszSynZygmunta: największe jaja będą jak z kodu QR wyjdzie tylko:
42
Konrad Wallenrod
POWIEŚĆ WAJDELOTY
Skąd Litwini wracali? - Z nocnej wracali wycieczki,
Wieźli łupy bogate, w zamkach i cerkwiach zdobyte.
Tłumy brańców niemieckich z powiązanymi rękami,
Ze stryczkami na szyjach, biegą przy koniach zwyciężców;
Poglądają ku Prusom i zalewają się łzami,
Poglądają na Kowno - i polecają się Bogu.
W mieście Kownie pośrodku ciągnie się błonie Peruna,
Tam książęta litewscy, gdy po zwycięstwie wracają,
Zwykli rycerzy niemieckich palić na stosie
Cały zespół realizujący wideo (z napisów końcowych) ma w imieniu i nazwisku sylaby ma- i la-
Zamiast dwóch kolorów mamy ich dajmy na to 256 następujących po sobie
Mamy torus na początek cały biały
Umieszczając mrówkę na torusie na polu o wybranych współrzędnych uruchamiamy ją na x kroków.
Po wykonaniu wszystkich kroków numery kolorów z pól o danych współrzędnych są kodem.
Kwestią umowną jest po jakich kolorach skręcamy w prawo a po jakich w lewo a nawet po jakich przenosimy się na przeciwną stronę
Obiekt wpływa na środowisko - mrówka Langtona zmienia kolor komórki którą odwiedza. W najprostszej wersji są dwa kolory (np. białe i czarne).
Środowisko wpływa na obiekt - w zależności od koloru mrówka skręca w lewo lub w prawo.
Oprócz tych dwóch reguł jest jednak jeszcze reguła organizacyjna: świat jest płaski (może być zawinięty w "poduszkę") i podzielony na komórki czworokątne (można opisać i inne kształty
chyba muszę sprawdzić
Napisane w Pythonie + Pygame.
Biały - to co w rzeczywistości robi mrówka - zwykle po prawej.
Czerwony przechodzący w niebieski - mapa częstości odwiedzania danego miejsca.
Biały na czerwonym to ślad, który jest widoczny również na filmach i stopniowo zanika.
Oprócz tego różne rodzaje kolorowania miejsc, które mrówka odwiedziła.
Część zrzutów to mapa częstości i pole mrówki postawione obok siebie, a część w oddzielnych
Komentarz usunięty przez moderatora