Hamulec -> puszczamy -> skręcamy -> omijamy -> hamulec. Wzorowa postawa. Większość niestety wciska hamulec do końca i czeka na teleportacje.
Ja ostatnio dostrzegłem negatywne skutki używania tempomatu, ponieważ odpoczywające stopy są daleko od pedałów. Trzymając nogę ciągle na gazie mamy szybszy czas reakcji do hamulca niż podnoszenie nogi z ziemi, ewentualnie kto gdzie trzyma w przypadku jazdy na tempomacie.
a) trzymając hamulec przeciążasz przednią oś a odciążasz tylną. Unik w takiej konfiguracji łatwo zakończyć poślizgiem, nawet na suchym asfalcie
b) jeśli chcesz ominąć przeszkodę musisz skręcić
c) jeśli dynamicznie skręcisz zwykłym samochodem podczas gwałtownego hamowania to dodatkowo przeciążysz koło "zewnętrzne" przedniej osi(przez co zwykle pojedziesz prosto zamiast skręcić) a koło "wewnętrzne" zablokujesz(o ile ABS Ci na to pozwoli)
Komentarze (65)
najlepsze
Ja ostatnio dostrzegłem negatywne skutki używania tempomatu, ponieważ odpoczywające stopy są daleko od pedałów. Trzymając nogę ciągle na gazie mamy szybszy czas reakcji do hamulca niż podnoszenie nogi z ziemi, ewentualnie kto gdzie trzyma w przypadku jazdy na tempomacie.
@megawatt: po to, że:
a) trzymając hamulec przeciążasz przednią oś a odciążasz tylną. Unik w takiej konfiguracji łatwo zakończyć poślizgiem, nawet na suchym asfalcie
b) jeśli chcesz ominąć przeszkodę musisz skręcić
c) jeśli dynamicznie skręcisz zwykłym samochodem podczas gwałtownego hamowania to dodatkowo przeciążysz koło "zewnętrzne" przedniej osi(przez co zwykle pojedziesz prosto zamiast skręcić) a koło "wewnętrzne" zablokujesz(o ile ABS Ci na to pozwoli)
Pamiętam jak dziś, była to ostatnia noc z opadami deszczu ze śniegiem i śniegu gdzieś koło marca/kwietnia.
Jechałem lewym pasem, z daleka widząc mrugające światła awaryjne po prawej stronie zwolniłem.
Okazało się, że gość jechał bardzo wolno prawym pasem ciągnikiem siodłowym z naczepą tzw "wanną"
Postanowiłem go wyprzedzić, dojeżdżając do niego (ok 50m od niego) odpadło mu koło