Cały czas się narzeka na ilość reklam w TV więc chciałem sprawdzić jak to jest naprawdę. Posłużyły do tego celu raporty tygodniowe firmy zajmującej się telemetrią AGB Nielsen.
Tabelka pokazuje procentowy udział emisji w danym tygodniu.
2003-12-07
2013-12-08
i starsze dane które kiedyś zebrałem
Z największych telewizji to TVN przoduje w ilości emitowanych reklam. Co ciekawe prawo UE reguluje że w ciągu pół godziny stacja nie może poświęcić więcej niż 20% czasu na reklam (12 minut w ciągu godziny). Stacje TV omijają te przepisy emitując osobne "programy" np. "Telezakupy Mango"
Widać, że największy skok w ilości reklam jest w TVP, 3-4 razy więcej reklam jest teraz niż 10 lat temu mimo, że w 2003 roku nie było prawa które zabrania telewizji publicznej przerywać swoje programy reklamami.
Patrząc na drugą tabelę widać, że komercyjna TV Puls emitowała mniej reklam niż publiczna TVP1 i 2.
Źródło:
//www.agbnielsen.pl/Raporty,tygodniowe,477.html
Komentarze (94)
najlepsze
http://www.agbnielsen.pl/2013-12-08,1900.html
http://www.agbnielsen.pl/2003-12-07,528.html
Widać ten ogólny trend spadkowy zarówno w stacjach komercyjnych jak i publicznych w ilości programów edukacyjnych, kulturalnych, informacyjnych, politycznych i ekonomicznych. Teatr/Film trzyma się na tym samym poziomie a wzrasta ilość programów rozrywkowych i muzycznych.
To nie tak do końca bo 5 minut tych telezakupów jest traktowane jako 1 minuta reklam, czyli np w ciągu godziny możesz dać 6 minut reklam i 30 min teleshopów
@gophffer:
W ciągu godziny może być tylko
Kij z tym, że coś obejrzę z opoznieniem, stresu mniej.