Południowa obwodnica Warszawy zamiast ekspresówki do Czech
Rząd znalazł pieniądze na dalszy ciąg południowej obwodnicy Warszawy. 18,5 km za 6 mld zł lepsze od 70 km za 4 mld zł fakinlodżik!
podrozujewiecwykopuje z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 165
Rząd znalazł pieniądze na dalszy ciąg południowej obwodnicy Warszawy. 18,5 km za 6 mld zł lepsze od 70 km za 4 mld zł fakinlodżik!
podrozujewiecwykopuje z
Komentarze (165)
najlepsze
Warszawiaków ciężko zdzierżyć, ale Polak powinien być za rozwojem swojej stolicy, a Ślązak nie narzekać na to, że nie będzie miał wszystkich dróg, bo większość ma i tak.
@wieczny_lowca: Analogicznie sobie pewnie myślą Czesi. :D
Poza tym trasa do Terespola to głównie wąskie gardło, którym jest Warszawa - dlatego budują POW. Te 200 km od stolicy Terespola da się zrobić w 2 godziny, co daje średnią
http://c3201142.cdn03.imgwykop.pl/comment_O63CR6T0bG9LtolfwTap1mmXzZfWejHH.jpg
Budowa raczej nie jest zagrożona, tym bardziej przy dofinansowaniu do 85%, LINK
Rząd Czech kilkukrotnie już zagwarantował ciągłość drogi na ich terytorium. Co ciekawe w rozwiązaniu 2+1 pas, niby z powodów oszczędnościowych,
a te co najwyżej odbiją im się czkawką.
Tak duża różnica w cenie to przede wszystkim kwestia gruntów. Porównajcie sobie koszt 1 metra działki przy Puławskiej lub na Wilanowie z kosztem metra działki gdzieś pod Polsko-Czeską granicą. Poza tym tunel pod Ursynowem, most na Wiśle i estakady nad Parkiem Krajobrazowym na
Okoliczni mieszkańcy nie poddają się, była już blokada drogi w Kamiennej Górze a planowana na 16 grudnia jest blokada drogi w Jaworze.
Wszystkie decyzje
@almostperfect:
ale ja nie kwestionuje która z wymienionych dróg jest ważniejsza. Patrząc na komentarze niektórzy użytkownicy myślą że to ma być droga kończąca się w szczerym polu. Kto kiedykolwiek jechał przez Jakuszyce lub słynne rondo w Kłodzku do Czech ten wie jak wygląda tamtędy jazda (szczególnie zimą).
Uważam że obwodnica Warszawy też jest ważną inwestycją. Tylko dlaczego ma być zrobiona kosztem S3? Bo HGW ledwo stołka się trzyma? Miejscowi
POW to też część międzynarodowej trasy E30, wyobraź sobie:-P Łączącej Lizbonę, Paryż, Berlin z Poznaniem, Warszawą, Mińskiem i zdaje się, Moskwą.....
Ktora trasa Twoim zdaniem jest ważniejsza?
Z całym szacunkiem do S3 i okolicznych mieszkańców, to jednak jest droga o mniejszym znaczeniu niż dokończenie obwodnicy Stolicy.
Choć z drugiej strony dokończenie POW jest moim zdaniem mniej opłacalne niż wydanie tych środków na mniej skomplikowaną budowę S7.
a różnica w cenie wynika m.in. z cen ziemi do wykupu
Mam wrażenie że jest on znacznie mniejszy od ruchu Wrocław-Świdnica-Wałbrzych i lepiej by było zrobić dwupasmową "35" niż S3.
z Wrocławia do Czech przez S3 raczej i tak nie będą jeździć bo to co nadrobisz lepszą drogą stracisz na długości
Prawda jest taka że najlepiej by było wytyczyć nową drogę z rejonu Kątów Wrocławskich-Kostomłotów przez Świdnicę/Wałbrzych... wtedy nie trzeba by było budować osobno S3 i S8... no ale jak mamy pieniądze w tym kraju to lepiej obie wybudować, prawda w sumie ;)
Przykład możemy podać z okolic Bogatyni, gdzie Czechy i Niemcy swoją drogę mieli do granic, a Polska nie mogła się zdecydować czy warto budować drogę nr 35.
I nie wiem, jak kolega wyzej dojeżdża do Terespol w 2h...gratuluję;-) ale przy codziennych korkach to co najwyżej do Siedlec da radę
Ale średnia europejska nie przewiduje przebijania się przez zabudowane miasto, tylko wybudowanie w miejscu istniejącej wcześniej drogi.
przyjrzyj się drogom ekspresowym i autostradom w Warszawie i np. na Śląsku. Moim zdaniem to cała Polska buduje drogi na Śląsku.