Pomysł mieszkańców. Progi zwalniające dla rowerzystów?
![](https://wykop.pl/cdn/c3397993/link_2m8r5wK2PLIwGCgDzy1U5DHTFnkYwRoE,w300h194.jpg)
To pomysł pewnego mieszkańca Łodzi. Chciałby on wprowadzić progi zwalniające, aby zwiększyć bezpieczeństwo zarówno pieszych, jak i samych rowerzystów.
![](https://wykop.pl/cdn/c3397992/SmartDriver_PL_V6s7nBY8v0,q52.jpg)
- #
- #
- 182
To pomysł pewnego mieszkańca Łodzi. Chciałby on wprowadzić progi zwalniające, aby zwiększyć bezpieczeństwo zarówno pieszych, jak i samych rowerzystów.
Komentarze (182)
najlepsze
dokładnie
ja mam gurala 29" taki próg to dla mnie zabawa a i jeszcze się przed nimi rozpędzę aby lepiej się wybić
inna bajka ze rowerzysta ma pierwszeństwo na przejeździe rowerowym przed samochodem
no i takie progi młodym zapierdzielającym nic nie zrobia a staruszek ledwo jadacy bedzie sie męczył bo próg co 1,2m to jakaś patologia to jak będzie mokry i śliski to będą sie łamać jak zapałki
zatem pomysł
czy takie progi gdzieś istnieją? czy poprawiają bezpieczeństwo?
Progi samochodowe są po to żeby zmniejszyć 50-70kmh do 20-30kmh. A rowerzyści są już w takich prędkościach...
Pominę już fakt, że nie wiem jakby musiał wyglądać taki próg, żeby na rowerzystę zadziałał. Rowery są dosyć zwrotne i małe, więc nie sądzę, że byłby jakikolwiek problem z wyminięciem takiej przeszkody.
I jeszcze progi zwalniające na chodnikach zeby przypadkiem za szybko nei chodzili :)
i obowiązkowe przeglądy raz na rok :)
Ch?@ tam ze zwalnianiem, najważniejsze by rowerzyści wiedzieli że na pasach przez drogę rowerową maja ustąpić pieszemu, bo tej wiedzy niestety brakuje.
Typowy rower ma rozstaw osi na poziomie 90-110 centymetrów (http://kolarsko.pl/blog/progi-zwalniajace-dla-rowerzystow-w-lodzi/). Można będzie utknąć między progami
w przypadku samochodów stosuje się progi, aby te zwolniły z ~50 do ~20 km/h.
(rowerzysta już z taką prędkością jedzie; podejrzewam, że panu Krzysztofowi chodzi o zmniejszenie prędkości do prędkości pieszego (około 5 km/h)).
Fakt 2:
Rower ma o wiele większe koła niż samochód. Większe koła lepiej znoszą nierówności.
Fakt 3:
Pojazd dwukołowy jadący szybciej jest stabilniejszy.
Zagadka: jak musiałyby wyglądać progi, które zmuszą rowerzystę do zwolnienia do 5 km/h?
Nie jeździ się po nich wygodnie, na pewno nie poprawia bezpieczeństwa bo ludzie albo omijają chodnikiem obok albo wjeżdżają nie zwalniająć przez co mogą utracić równowagę na rowerze.
http://rowerowe-leszno.pl/infrastruktura/galeria/159-ddr-21pazdziernika
Na ogól staram się nie zabierać głosu w tych idiotycznych przepychankach rowerzyści vs kierowcy, jednak jak już mam okazję, to muszę przyznać, że to nadzwyczajne jak do niektórych nie dociera, że kierowcy, rowerzyści, pieszy to dokładnie tacy sami ludzie.
@boing: no i jak można rowerzystów poważnie traktować? Nie pasuje to ominie chodnikiem, przepis nie odpowiada to się go łamie, światła? To przecież nie dla rowerzystów, tylko praw coraz więcej chcą a przestrzegać prawa to już nie łaska.
Poczekajmy aż kierowcy biorąc przykład