Cała prawda o PKP: Polskie Koryto Państwowe
W PKP jest 350 osób w radach nadzorczych i zarządach, w tym kilkunastu prezesów, a także 90 dyrektorów i ponad 20 osobnych firm. Na jednym dworcu rządzi kilka spółek, jedna zajmuje się torami, inne pociągiem, peronem, wyświetlaczem czy głośnikiem. Jest też twór Kolejowe Przedsiębiorstwo...
M.....0 z- #
- #
- #
- #
- 113
Komentarze (113)
najlepsze
Obsada zarządów i rad nadzorczych zostanie dobrana spośród najlepszych kadr partyjnych.
Bo jedyne co inwestorzy kupią to Cargo, i ewenutalnie PKP IC, po jakimś ładnym przekręcie który pozornie zmniejszy wartość spółki.
Reszty NIKT nie kupi. Albo jak kupi to nagle wszystko przestanie działać, bo mu się nie będzie opłacało utrzymywać.
Kolej wygląda jak wygląda m. in. bo:
- Po zmianie ustroju wśród kolejnych rządów kolej zeszła zupełnie na boczny tor (haha), najważniejsze stały się drogi. Pod względem cywilizacyjnym idziemy w stronę Rosji.
- PKP nie miało autobusów szynowych na regionalne połączenia jak np. Czesi i Słowacy, jeździło takimi pseudopociągami jak lokomotywa+1 wagon. Było to skrajnie nieopłacalne, dlatego tak zubożała siatka połączeń.
- Przez
Natomiast oczywiście artykuł jest tendencyjny.
Bo np. taka struktura jak PKP dworce MUSI istnieć. Nadanie jej postaci spółki jest najprostszym wyjściem.
Jeśli w kraju istnieje więcej niż jeden przewoźnik osobowy, to przewoznicy ci powinni płacić za możliwość zatrzymania pociągu i załadowania/wyładowania pasażerów.
Taki system szybko pozwala ustalić które dworce działać powinny a które można zmienić
@WasilliZajcew: taaaak, relacja Pń->Kołobrzeg. Chociaż ceny adekwatna do j akości (25zł). Ostatnio jechałem TGV 320 km/h w porywach :3
A co do samego podziału PKP to starzy kolejarza zawsze powiadają "Panie! Za jednej kolei to było lepiej!"
.
Nie udało się w 1940 wprowadzić Dojcz banów z pomocą Werchmachtu, to wprowadzą
@edek_z_fabryki: Mają wspólną historię.