@NukeButton: Powinna, ale produkcji AAA na PC od wielu lat jest dość mało. Większość to konwersje z konsol z teksturami tylko wyższej rozdzielczości, a nie jakości. A szkoda, bo to poprawia obraz. Od siebie dodam, że w realu wygląda to jeszcze lepiej niż na filmiku (kompresja). Obraz jest ostry jak żyleta.
Też miałem podobnie, właśnie w Crysisie, ale potem się przyzwyczaiłem. Bardzo pomocny był tutaj efekt głębi ostrości, który pomaga zorientować się trochę w sytuacji, no i HUD
Ja "jaram" się super grafiką w grach z otwartym światem, wciąż pamiętam scenę z pierwszej części Crysis, gdy wychodziliśmy zza skał na wzgórzu, a przed nami był piękny wschód słońca, morze i plaża :) Dla mnie takie graficzne smaczki
moze mi ktos wytlumaczyc jak to jest, ze tu sie to renderuje w czasie, rzeczywistym a jak bym chcial zrobic taka 1 klatke w c4d lub maxie to bedzie sie to renderowac kilkanascie minut?
@-18: Inne algorytmy i diametralna różnica w ilości polygonów oraz tekstur. W grach trawę masz w kępach i taka kępka to jeden obiekt. W "normalnym" 3D każde źdźbło trawy masz oddzielnie i takie jedno źdźbło ma więcej polygonów niż kępka z gry.
@-18: Podstawowa różnica jest taka, że w profesjonalnych programach do grafiki 3D obraz jest generowany za pomocą raytracingu, stosuje się algorytmy takie jak radiosity, photon mapping itd. - są to metody bardzo wymagające obliczeniowo, ale dające najlepsze efekty. Silniki gier muszą działać w czasie rzeczywistym i w związku z tym stosuje się tam różne uproszczenia i przybliżenia zakamuflowane shaderami i różnymi trickami.
Crytek od dawna jest pionerem jeżeli chodzi o wizualne wodotryski. Pamiętam że pierwsza część Far Cry i pierwsza część Crysisa były grami, które oferowały na prawdę świetną grafikę jak na czasy kiedy powstały. Nie dziwi mnie że kombinują z czymś nowym, po raz kolejny wygląda to świetnie a wyjątkowe wrażenie robi oświetlenie.
@Knurlandianin: Kręcę się trochę przy programowaniu i jestem pełen podziwu dla ludzi, którzy to robią. Programiści swoją drogą, ale nagroda nobla się należy matematykom-fizykom teoretykom, którzy doszli do tego jak to przedstawić w ekranie komputera. Opierają się mocno na matmie i fizyce, ale jednocześnie jakby swoje wytrychy i prawa ustanawiali, bo w grach nie próbuje się symulować rzeczywistości, tylko sztuczkami zrobić tak by komputer dał radę to obsłużyć a gracz
@n1troo: dostajesz nowego rtsa, trudny w ciul, grywalny, ale trafia Ci się trudny poziom, 50 razy wczytywać etc, nocka, potem następny taki. Teraz niby za tym tęsknisz, ale jakby Ci się to przytrafiło to byś rzucił taką grę w kąt. Założę się, że wszyscy tacy malkontenci mówią tak, bo fajnie kiedyś było siedzieć z kumplami i gryźć się z czymś takim, ale teraz już nikt nie wysiedzi tyle, Ty pewnie
@kujtek: No właśnie mnie zastanawiają te zarzuty co do sztuczności Unreala. Czy to przypadkiem nie jest tak, że "sztuczność" zawdzięczamy twórcom danej gry, a nie akurat temu silnikowi? Gdzie widzicie tą sztuczność i jak się objawia? Jakiś przykład? Po czym poznajecie, że dana gra jest na Unrealu?
@NukeButton: Czemu się zagolopowałem? Skoro są zarzuty to muszą być jakieś powody.
W maksie też można ustawić te parametry dla materiałów, więc wiem ocb. Nie rozumiem jednak po co robić jak najbardziej relistyczne modele, niby dobierać najlepszą teksturę, i zrobić to tak by wszystko się świeciło .... p%%%$@#eni fani glow'a ... Najbardziej mi utkwił w pamięci moment ukazania się dirta 1 - wszystko od tamtej pory świeciło się jak te
Komentarze (112)
najlepsze
Kumpel ma taki sam i mówił, że u niego śmiga, tylko nie wie jak się strzela.
Komentarz usunięty przez moderatora
@mecho:
Też miałem podobnie, właśnie w Crysisie, ale potem się przyzwyczaiłem. Bardzo pomocny był tutaj efekt głębi ostrości, który pomaga zorientować się trochę w sytuacji, no i HUD
Ja "jaram" się super grafiką w grach z otwartym światem, wciąż pamiętam scenę z pierwszej części Crysis, gdy wychodziliśmy zza skał na wzgórzu, a przed nami był piękny wschód słońca, morze i plaża :) Dla mnie takie graficzne smaczki
PS. Obecnie da się już robić raytracing w
W maksie też można ustawić te parametry dla materiałów, więc wiem ocb. Nie rozumiem jednak po co robić jak najbardziej relistyczne modele, niby dobierać najlepszą teksturę, i zrobić to tak by wszystko się świeciło .... p%%%$@#eni fani glow'a ... Najbardziej mi utkwił w pamięci moment ukazania się dirta 1 - wszystko od tamtej pory świeciło się jak te