Clio 3. Po dwudziestu minutach rzucania brzydkimi słowami na parkingu przed Bricomarche powiedziałem żonie, że się poddaję. O ile szło dostać się do świateł drogowych, to do pozycyjnych za cholerę nie. W Seicento jest tyle miejsca, że mógłbym wymieniać stopami :)
W nowym A7 wyjmuje sie caly reflektor, a zeby to zrobic trzeba rozebrac caly dolot (!), wyjac maskownice, bodaj aku i miec palce jak pianista. Firma obok projektowala do niego lampy i co chwila musieli pol silnika wyjmowac. Pokazalem im nieco inny sposob - bardziej silowy ale tez dziala - teraz wypychaja lampy przez zderzak :)
W focusie 1 dostep jest, ale mechanizm blokady zarowki wymyslil chyba jakis artysta-malarz. Trzeba wziac lusterko,
Dacia Duster, przód: dostęp prawie bajka, trochę przeszkadzają rurki od klimy, tył: od strony bagażnika odkręcamy "motylki", wychodzi cała lampa, płytka z żarówkami trzyma się na zatrzaskach. Tak, jeżdżę Dacią.
@sidhellfire: co tu dużo pisać, mam pod maską 110-konną benzynę 1.6 16V od Renault. Nawet się z tym nie kryją, wołami jest napisane na silniku skąd pochodzi (podobnie jak niektóre elementy wnętrza). Spalanie w cyklu 60%/40% miasto/trasa - 7,5l/100km. Silnik to raczej nieskomplikowana konstrukcja, więc nie spodziewam się żeby miało się co w nim (jak i w całym aucie) zepsuć.
@Yayek: Powiedz mi proszę, bo tak myślę o tych nowych, budżetowych Daciach, ale tylko jedna rzecz mnie niepokoi, mianowicie silnik. Powiesz coś o swojej jednostce napędowej?
@chomik3: Kiedys drogówka mnie zatrzymała z powodu żarówki i kazali wymienić albo mandat. Masakra!!Trwało to tak długo, że sami policjanci zaczęli mi pomagać bo chcieli juz zjechać ze służby:))
@chomik3: Generalnie nie jest łatwo w avensisie, bo upakowane wsyzstko tak, ze dłonia trudno sięgnąć. Z prawej strony jeszcze da radę ale z lewej... trzeba odkręcić osłonę silnika, potem dostać się do żarówki to robota dla dziecka, bo tylko ono ma tak małe dłonie żeby zmieściły się w puszce z żarówkami. Dlatego pomaga mi w tym żona:) Wszystko robi się na czuja bo nic kompletnie nie widać. Wyjęcie żarówki to sukces
Jak widać Volkswagen wiedzie prym. Ja tutaj dodam Polo 9N3 (IV po lifcie) i jego tylne lampy. Żeby wymienić jakąkolwiek żarówkę, trzeba wyjąć całą lampę. Nie jest to szczególnie trudne, bo są one na plastikowe wkręty i zatrzask, wyjmuje się szybko. Ale jakim geniuszem trzeba być, żeby wymyślić taki system, gdzie lampę uszczelnia od środka taka gąbkowa, dziadowska uszczelka? Żarówki padają dość często, lampę trzeba wyjąć co kilka tygodni. Efekt jest taki,
Komentarze (102)
najlepsze
W focusie 1 dostep jest, ale mechanizm blokady zarowki wymyslil chyba jakis artysta-malarz. Trzeba wziac lusterko,
Trza było wymontować reflektor, ratowałem się netem i filmikiem, niby taka banalna sprawa.
http://www.autocentrum.pl/filmy/nasze-nagrania/porady/jak-wymienic-zarowke-w-skodzie-octavia/
@semperfidelis: Ty powienienes wiedziec :D