A w oplu astra 1 trzeba zdjąć gumową osłonę reflektora pod maską, nacisnąć 2ma palcami zatrzask i wyjąć żarówkę. Nie rozumiem powyższego spuszczania się nad super-rozwiązaniami. Cokolwiek bardziej skomplikowanego jest do dupy i ma utrudniać życie. No ale dziś nie ma być łatwo. Łatwo to się samochód odpala, bo coraz częściej bez kluczyka :)
nie wiem co za pseudo mechanik pisał ten artykuł.....ale w passacie da się wymienić żarówkę, wystarczy drut przesunąć w bok i mamy dostęp do reflektora...
Mam Hyundaia i30. Żeby zmienić żarówki, trzeba wyciągnąć reflektor przymocowany na 5 śrub. Na szczęście w kole zapasowym jest klucz. Nie zmienia to faktu, że to powinno być zorganizowane inaczej.
Przecież w większości z tych prezentowanych modeli wystarczy odkręcić jedną srubę mocującą reflektor i go po prostu wysunąć zamiast bawić się w chirurga.
W jedym z aut spotkalem dostep do zarowki zablokowany rurka do wlewania plynu do spryskiwaczy, jak sie pozniej okazalo ta rurka byla demontowalna ;p wystaczylo ja pociagnac do gory i zdemontowac w ten sposob, zmienic zarowke i wlozyc rurka ponownie.
W Fabii I nie jest tak źle. W wersjach z mniejszym silnikiem jest dość sporo miejsca, zwłaszcza po stronie prawej (pasażera). Wkurzyć potrafi plastikowa osłona zespołu lamp, jak nie chce zaskoczyć z powrotem po zakończonej wymianie. Kilka k@@@! posłałem raz przy pierwszej wymianie...
Na deser smaczek z instrukcji obsługi: "w samochodach z silnikiem 2.0 wymianę żarówek zalecamy zlecać stacji obsługi Skoda".
BMW 3 E90 ma natomiast dość specyficznie przemyślaną wymianę żarówki przy ścisłym umieszczeniu pod maską elementów za lampą. W nadkolach są klapki, które trzeba otworzyć aby dostać się do żarówki. Oczywiscie zeby zdjac klapki w nadkolach trzeba skrecic koła. Ale jesli ktos ma dość duże felgi lub obnizone auto to koniecznie musi zdjąć koła aby wymienić żarówki. :) Tutaj jest to widoczne - klapki od strony nadkoli: nr 9 w poniższym obrazku
Impreza GD Hawkeye - masakra. Mijania jeszcze jako tako, chociaż z jednej i drugiej strony trzeba poodkręcać jeden element żeby się dostać. Pozycyjne można wymienić tylko na wyjętym reflektorze. A żeby go wyjąć, to najszybciej jest zdjąć zderzak. Masakra... tak to jest z drugi raz liftowanym nadwoziem.
Komentarze (102)
najlepsze
jak to się mówi trzeba mieć trochę wyobraźni :D
Na deser smaczek z instrukcji obsługi: "w samochodach z silnikiem 2.0 wymianę żarówek zalecamy zlecać stacji obsługi Skoda".