Przykłady: Jak zbudować dobrą drogę rowerową, a jak złą
Powalające absurdem antyprzykłady polskich dróg rowerowych. Porównanie z dobrymi przykładami (ciekawe, dlaczego większość z Zachodu? ;-) ). Profesjonalny poradnik projektowania infrastruktury rowerowej. Nie wystarczy, że miasto ma drogi rowerowe! Muszą być dobrze zaprojektowane, inaczej miliony złotych od podatników idą w błoto.
aom z- #
- #
- #
- #
- 44
Komentarze (44)
najlepsze
no i druga rzecz, to ta chora, wszędobylska kostka brukowa - na chodnik dobra.. ale na rower to tragedia... jeśli oba pasy miały by inną nawierzchnię to byłby to dodatkowy sygnał, że
Niemcy:
http://i40.tinypic.com/289dkht.jpg
Polska:
http://i39.tinypic.com/23vfbma.jpg
Poprzedni rok spędziłam w Niemczech, w mieście wielkości Lublina. Ruch samochodowy w centrum miasta był niezwykle mały w porównaniu z polskimi miastami. Wzrastał (uwaga!) w dni deszczowe, gdy nie dało się jeździć na rowerze. Tam rower nie jest traktowany rekreacyjnie, lecz jako normalny środek transportu do pracy.
nie sprawdziłem, że link z ITVP już nie działa - usunięto zapis odcinka programu "Niezła Jazda" z archiwum !!
a szkoda, bo odcinek był na prawdę rzeczowo nakrecony
sorki za nieporozumienie ;/
Ale lektura ciekawa i pouczająca, dlatego - wykop.
Ostatnio czytałem o oznaczeniach węzłów autostradowych. Że mają idiotyczne nazwy, które nikomu nic nie mówią (np. Komorniki zamiast Poznań, nie ma też Warszawy, ani żadnego z dużych miast). Jakiś pasjonat przygotował szczegółowy
Jedyna rada, to: a) zapisywać się do organizacji rowerowych i lobbować; b) głosować w wyborach na radnych rozumiejących wagę problemu.