@skud: Przy mocy maksymalnej lokomotywy rzędu 8000kW (jak ktoś niżej podał) i przy cenie za kilowatogodzinę 0.30 zł (ceny hurtowe dla kolei tyle mniej więcej wynoszą), to na całe to przyspieszenie zużył prądu za jakieś 8 zł.
@klatamistrz: Masz rację, moment obrotowy byłby podany w Nm. W takim razie zapewne chodzi o siłę z jaką ciągnie lokomotywa. 70 kN to jest całe 7 ton ciągu :)
@Tapirro: Nie to nie fake. Czasami jak masz w składzie sterowanie ukrotnione (Kilka lokomotyw sterowanych z jednej kabiny) to maszynista tego nie słyszy. Jeżeli nie zadziałają zabezpieczenia (lub maszynista nie zobaczy alarmu w postaci migającej lampki) to lokomotywa buksuje w miejscu. Tu następne https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQWdiDzzOuSx41xIL5wRp3Mr8cs3mjLZzaZDl2lp_L8Jre7zljsOQ Jeżeli wszystkie osie zrywają przyczepność to jest to trudne do wykrycia bo system działa na zasadzie pomiaru różnicy poboru prądu w silnikach. Jeśli ktoś teraz się zastanawia
@dawmozilla: Jak nie ma nic na haku, a mocy pod dostatkiem (6,4MW, jakieś 8500 koni), to takie osiągi nie dziwią - Jak podczepisz np. 50 wagonów, to osiągi będą raczej mizerne :)
@piotreek88: tam są trójfazowe silniki asynchroniczne. Napięcie prostujesz bo tam są falowniki które "przerabiają" dowolne napięcie (AC lub DC) na napięcie o zmiennej częśtotliwości którym zasilamy silnik. Są to lokomotywy wielosystemowe czyli takie które mogą jeździć przy różnych zasilaniach z sieci. Np w polsce mamy 3kV napięcia stałego. W niemczech mamy 15kV 16 ,7Hz lub 25kV 50Hz. Wykorzystanie takiej lokomotywy pozwala na przemieszczanie się składu pomiędzy różnymi systemami bez konieczności zmiany
@Mibars: no tak, ja się rypnąłem. Przecież 1N odpowiada 0,1kg, szkolny błąd. Mój cały misterny plan… diabli wzięli.
Jeśli 270kN to siła pociągowa z katalogu, to 70kN ze wskazań może być wartością dla jednej osi. Ktoś na pewno będzie wiedział.
@MlodyWyksztalcony: Przemyślałem sprawę. teraz moment na jednym kole wychodzi mi w granicach 50kNm. Ale traktuj to jako wróżbę, dziś już w swoją matematykę nie wierzę;)
Przeszedłem wczoraj testy psycho-fizyczne i w marcu zaczynam kurs na licencję maszynisty. Nie mogę się doczekać, aż dane mi będzie sunąć czymś takim. : )
Jechałem taką lokomotywą jakoś rok temu. Robi wrażenie. W kabinie cicho, komfortowo, gładko sunie po szynach i ten zapach jak w nowym samochodzie z salonu. Naprawdę fajnie, że takie maszyny zastępują stare parchate lokomotywy. Obecnie w Polsce Eurosprintery jeżdżą u takich przewoźników jak FPL i Lotos, a nawet PKP Cargo ma kilka sztuk.
Jeżdżą takie i nowsze modele po Polsce :) Poza tym sama lokomotywa to tak sobie przyspieszy i żaden wyczyn to nie jest :) z dość sporym składem to już tak kolorowo nie będzie
@cofko: Niszczy, ale taki elektrowóz gdyby mu przy rozruchu nie pomagać systemami przeciwpoślizgowymi, piaskiem, a kiedyś wprawną ręką mechanika potrafiłby zeszlifować szyny do podkładów.
Po pierwsze budynek po lewej: czas mijania ponad 2s, po drugie czestotiliwosc mijania slupkow za mala.
Wyobrazcie sobie, ze jedzecie w Polsce autostrada (wiem, ze ciezko z tymi autostradami w PL, ale uzyjcie wyobrazni ;)) z maksymalna dozwolona predkoscia i porownajcie czy tez tak "wolno" mijacie swiat po obu stronach...
Komentarze (106)
najlepsze
Nie znam się, więc się wypowiedziałem.
Jeśli 270kN to siła pociągowa z katalogu, to 70kN ze wskazań może być wartością dla jednej osi. Ktoś na pewno będzie wiedział.
@MlodyWyksztalcony: Przemyślałem sprawę. teraz moment na jednym kole wychodzi mi w granicach 50kNm. Ale traktuj to jako wróżbę, dziś już w swoją matematykę nie wierzę;)
"Siłomierz" ma zakres do 70kN (czyli ok. 7 ton siły, mało), 300kN to wartość katalogowa przy rozruchu. http://www.rynek-kolejowy.pl/es64.pdf
Po pierwsze budynek po lewej: czas mijania ponad 2s, po drugie czestotiliwosc mijania slupkow za mala.
Wyobrazcie sobie, ze jedzecie w Polsce autostrada (wiem, ze ciezko z tymi autostradami w PL, ale uzyjcie wyobrazni ;)) z maksymalna dozwolona predkoscia i porownajcie czy tez tak "wolno" mijacie swiat po obu stronach...
Ja np. od czasu do czasu przeglądam sobie youtube i oglądam starty ogromnych silników, takich np. z okrętów.
Takie hobby.