Witam.
Chciałbym wszystkich drogich wykopowiczów ostrzec przed nieczystymi praktykami Polkomtelu S.A. czyli krótko mówiąc: Plusa GSM.
Historia zaczęła się od tego, że zamówiłem za pośrednictwem infolinii internet mobilny. Przy zakupie zostałem poinformowany, że przysługuje 7 dniowy okres testowy, w ciągu którego mogę odesłać za darmo paczkę i zerwać umowę.
Paczka przyszła, sprawdzam-zasięg padaka, net się nie nadaje.
Szybko dzwonię na infolinię by dowiedzieć się co trzeba zrobić by tę (już nieszczęsną) paczkę zwrócić.
Dowiaduję się, że należy w pudełku umieścić ksero faktury, ksero dowodu zakupu (czy coś takiego) i uwaga "odstąpienie od umowy". Wypytywałem się jeszcze dokładnie o terminy, o sposób adresowania, upewniałem się co dokumentów, ale co najgorsze jeśli chodzi o to odstąpienie, to nie do końca telefonistka wiedziała co to jest. No cóż, w końcu z ludźmi mam do czynienia, będą przecież wiedzieli o co chodzi, dogadamy się. Chciałem być skrupulatny, więc szybko ksera porobione i zabieram się za pisanie odmowy. Oczywiście wiedziałem, że nie może być zbyt łatwo i jakoś to trzeba w świetle praw i zasad umowy ująć, więc poszperałem po internecie i wysiliłem się na taką oto treść odstąpienia:
Niniejszym oświadczam, iż odstępuję od umowy zawartej w dniu 09.11.2012r za
pośrednictwem Biura Obsługi Klienta Plus, pod numerem 2601, zgodnie z art.7 ust.1 ustawy z dnia
2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę
wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz.U. Nr 22, poz. 271 ze zm.), odstąpić od zawartej
umowy w terminie 10 dni od dnia dostawy.
Wskazuję, że wskutek odstąpienia od umowy, ta jest uważana za niezawartą, a strony są
zobowiązane do wzajemnego zwrotu świadczeń w stanie niezmienionym. Wobec powyższego
wnoszę o niezwłoczny zwrot kosztów poniesionych przeze mnie. Ponadto oświadczam, iż
przedmiot sprzedaży zostanie zwrócony kurierowi firmy K-EX w dniu 15.11.2012r w stanie
niezmienionym na wskazany w załączniku do umowy "Oświadczenie o odstąpieniu od umowy
zawartej na odległość" adres: Arvato Services Polska Magazyn w ProLogis Park Błonie, Kopytów
44d, Budynek nr 4, 05-870 Błonie.
W ten sam dzień zadzwoniłem po kuriera, przyjechał po paru godzinach. Zapakowane, poszło. W siedem dni od przyjścia paczki wraca ona do mnie. W pudełku nic oprócz tego co sam tam włożyłem. Żadnego wyjaśnienia, żadnego komentarza. Nic. A więc sprawa załatwiona, kaput. Okres testowy się skończył. Mam neta z prędkością 15kB/s za 50zł miesięcznie...
Że zadzwonić, zapytać? Dowiedziałem się': "Paczka nie zawierała stosownych dokumentów". Dziękuję za informację. Dobranoc.
Podsumowując Plus daje 7 dniowy okres testowy, w trakcie którego praktycznie nie da się zrezygnować z usługi.
Czy ktoś z was miał podobny przypadek, był na tyle sprytny i udało się zerwać umowę?
Komentarze (144)
najlepsze
@damiann69: Czyli w 7 dniach od Plusa miałeś odesłać za darmo, w ciągu 10 dni na twój koszt. Jeżeli Plus otrzymał informację o zerwaniu umowy na emaila (który również jest ważnym środkiem przekazu tej informacji) i w dodatku na nią odpowiedział nie powinieneś się przejmować. Masz 2 wyjścia: złóż reklamację, że wszystko zrobiłeś jak trzeba, a w między czasie opłacaj abonament, nadpłata zostanie ci zwrócona. Zgłosić Plusa
Mój błąd, że mi się zachciało przedłużyć umowę. Myślałem, że jak powiem pani w salonie:
- "czy mogę przedłużyć na tych samych warunkach, ten sam abonament ze wszystkim co mam teraz?"
- "tak może pan",
to tak
Masz dowód że nadałeś paczkę, postarałeś się spełnić wszystkie wymagania operatora. Jeżeli próba dostarczenia była nieskuteczna napisz list reklamacyjny do operatora, w którym opisujesz zaistniałą sytuację, opisz swoją dobrą wolę i potraktuj sprawę jako najnormalniejszy brak kompetencji ze strony pracowników,
Zgłoś się do jakiegoś rzecznika konsumentów
Odsyłasz go już do rzecznika, choć jeszcze nie wyjaśnił sprawę z operatorem? Dorośnij, rzecznik ma ci pomagać w załatwianiu, a nie załatwiać za ciebie sprawy.
I co się później okazało również tak jak Ty wysłałem paczkę i do mnie wróciła, bo podobno brakowało jakiegoś numeru zlecenia do zwrotu, którego mi podać nie chcieli na infolinii plusa. Dopiero gdy paczka przyszła z powrotem tata dzwonił na
W punkcie sprzedaży plus na pewno mieli sprzęt na próbę, teraz możesz pluć sobie w twarz.
1) 10-dniówka: tylko w przypadku braku aktywacji usługi. Jest to oczywiście określone przez przepisy prawa ale problem w tym, że jeżeli uruchomisz sobie neta, poużywasz go pare dni, to operator traktuje to jak zgodę na świadczenie usługi i żaden termin odstąpienia już nie obowiązuje. 10-dniówka ma zastosowanie kiedy na przykład przemyślisz sprawę i stwierdzisz, że jednak nie potrzebujesz usługi. Wtedy