Wywiad z Chrisem Taylorem - twórcą Fallout'ów
Na forum poświęconym grom planszowym przeprowadzono obszerny wywiad z jednym z kluczowych twórców Fallouta 1 -
Chrisem Taylorem. Ściślej rzec biorąc każdy mógł (i wciąż może) zadać mu pytania i sporo z nich dotyczy Falloutów jak i Wasteland stąd zachęcam do zapoznania się z nimi. Oto parę wybranych pytań i odpowiedzi z moim bardzo amatorskim i wolnym tłumaczeniem:
Co sądzisz o wskrzeszeniu Wasteland?
O, to wspaniałe.
Wasteland była jedną z gier, która sprawiła, że zapragnąłem zostać game designerem. Było tam wiele kluczowych pomysłów, które stały się później fundamentem Fallouta (czynności wykonywane przez gracza miały istotny wpływ na świat i postacie w grze, a statystyki nie były tylko dla ozdoby). Stąd możliwość obserwowania sukcesu zebrania pieniędzy na
Kickstarterze było bardzo budujące. Niedawno miałem okazję zobaczyć pierwszego screena i wygląda on bardzo obiecująco. Na pewno zagram w Wasteland 2 gdy wyjdzie.
Jako ciekawostkę podam, że parę lat temu byłem zaangażowany w ten projekt osobiście (razem z
Timem Cainem i
Leonardem Boyarskim). Leonard wykonał concept art zmutowanego psa dosiadającego człowieka, którego nie zapomnę do końca życia. (A także uzbrojonej zakonnicy, z którą nie chciałbyś się spotkać w środku nocy). Jakkolwiek krótko to trwało, było to interesujące przedsięwzięcie.
Jak rozumiem Chris Avellone pracuje nad tą grą. Jeśli tak to wspaniała wiadomość. To wielki designer i powinien dobrze bawić się pracując w świecie Wasteland.
Wiem, że byłeś wielce zaangażowany w prace nad Falloutem 1, głównie projektując system SPECIAL z tego co czytałem. Czy miałeś także wpływ na fabułę? Jeśli tak, za które fragmenty byłeś odpowiedzialny?
W Falloucie 1 byłem lead game designerem po tym gdy
Scott Campbell opuścił projekt. Scott stworzył większość historii i lokacji. Ja redagowałem jego pracę, dokończyłem niektóre lokacje (inni designerzy dokończyli inne lokacje), napisałem znaczącą większość dialogów czytanych przez aktorów, wykonałem większość pracy przy SPECIAL po tym gdy straciliśmy licencję GURPS, stworzyłem arkusze danych dotyczących broni/pancerzy i napisałem instrukcję do gry. O, jeszcze byłem odpowiedzialny za kod obrzydliwej, oficjalnej stronki internetowej Fallouta. Mea culpa!
Podstawowy wątek mieszkańca schronu opuszczającego go by zdobyć water-chipa [w polskiej wersji nazywany hydroprocesorem - dop. ja] został wymyślony przez Scotta Campbella, Tima Caina i Chrisa Jones'a jeśli dobrze pamiętam. Mogę się jednak mylić.
Czy spotkałeś któregokolwiek z aktorów podkładających głos pod postacie w grze, jak Rona Perlmana, Richard Dean Andersona albo Tony Shaloub'a?
Tak, spotkałem. Chodziłem z Markiem O'Greenem i/lub Fredem Hatchem do studia nagraniowego by wprowadzać nagłe poprawki w dialogach. Ron Perlman był najmilszą osobą jaką kiedykolwiek spotkałem.Dał nam bilety na mecz Dodgers'ów i poszliśmy na niego razem po nagraniu. Mój tyłek był tam gdzie tyłek Rona Perlmana.
Richard Dean Anderson był doskonałym dżentelmenem. Bardzo angażował się w graną przez niego postać i spodobał mu się obecny w grze avatar Killiana.
Czy kiedykolwiek rozmawiałeś z programistami Fallouta 3 Bethesdy?
Nie, nigdy.
Czy oglądałeś któryś z niezależnych filmów Falloutowych: Nuka Break na youtube?
Taa. Dobra rzecz. Cały fandom Fallouta jest znacznie większy niż mógłbym kiedykolwiek przypuszczać. Jest wiele naprawdę oddanych fanów.
Pewnie byłeś już o to pytany, ale jak oceniasz Fallouta 3?
Kiedyś już powiedziałem, że skomentuję Fallouta 3 tylko pod warunkiem, że będę miał o nim coś dobrego do powiedzenia.
Lubiłem za to Fallout New Vegas. Wg mnie to bardzo dobra gra, z dobrą fabułą, większą interaktywnością i Falloutowym humorem we właściwych proporcjach. Obsidian spisał się świetnie. Jestem nieobiektywny oczywiście mówiąc, że Fallout 1 był najlepszy z całej serii [również tak uważam - dop. Bethesda_sucks].
Jaka jest twoja ulubiona b--ń w Falloucie 1/2? Ulubiony towarzysz?
Zmusiłem ich do umieszczenia Desert Eagle'a w grze. Będąc miłośnikiem broni byłem odpowiedzialny za większość z nich w Falloucie (lista bazowała jednak na liście Wasteland). DE to po prostu świetnie wyglądająca b--ń. Chętnie celowałem z niej w oczy. Dobre czasy.
Czy jest jeszcze jakiś towarzysz poza Dogmeatem? Ian był p******m zdrajcą. Ranił mnie w plecy częściej niż jakikolwiek inny NPC.
Więcej
na forum poświęconym grom planszowym. Zachęcam do kliknięcia, można tam znaleźć znacznie więcej ciekawostek dotyczących Fallouta, Wasteland czy samej postaci genialnego Chrisa Taylora.
Źródło:
//www.boardgamegeek.com/thread/831225/geek-of-the-week-358-christopher-taylor-anarchy/page/1
Cynk do źródła:
Forum/strona NMA
Komentarze (1)
najlepsze