Po raz czwarty mam plamy na matrycy w iMaku.
Czuję się oszukany przez Apple, które nie dotrzymało umowy.
Proszę wykopowiczów o pomoc, jak rozmwiać dalej z korporacją.
Po trzeciej awarii iMaka, Apple zdecydowało, że jeśli pojawi się jakakolwiek kolejna usterka komputera, mam przesłać im go w celu wymiany. Opinię firmy przedstawił mi konsultant z infolinii, który kontaktował się w tej sprawie z jakimś decyzyjnym działem.
Minął kwartał...
Plamy na matrycy iMaka pojawiły się po raz czwarty. Apple nie dotrzymało danego słowa.
Zamiast tego nakazano mi:
1) Po raz czwarty odesłać sprzęt do serwisu (skądinąd bardzo sprawnego Cortlandu w Poznaniu).
2) Po naprawie używać komputera w innym pomieszczeniu, bo - cytuję - „to usterka środowiskowa” i jest duża szansa, że po wymianie znów zacznie się w tym samym miejscu dziać to samo. Sprzęt stoi na biurku w pokoju w bloku. Pracował tam monitor LG, laptopy Fujitsu i Lenovo, nawet Air i żaden inny sprzęt prócz iMaka nie miał plam na matrycy.
Czuję się oszukany.
Apple nie dotrzymało słowa i umowy, nie mam powodu zaufać im ponownie.
Dlatego:
1) Poprosiłem Apple, by odsłuchali moją poprzednią rozmowę z konsultantem i odnieśli się do poprzednio złożonych mi obietnic. Okazało się, że rozmowa jest co prawda nagrana, ale odsłuchać jej nie mamy uprawnień.
2) Poprosiłem o przedstawienie obecnej opinii na piśmie lub chociaż w e-mailu. Dowiedziałem się, że Apple nie ma takich procedur jak wysyłanie pism czy e-maili do klientów.
3) Poprosiłem o nazwisko osoby, która podjęła decyzję. Konsultant, który dzwonił w tej sprawie do kogoś, odpowiedział mi, że nie ma uprawnień do podawania mi takich danych, a za decyzję odpowiada cały dział.
Wiem, że kilku z Was wyegzekwowało od Apple swoje prawa. Stąd moje pytania:
1) Jak to zrobić najsprawniej? Pisać? Do Polski, UK czy Cupertino? Nie jestem zły czy obrażony, ale pociągnę tę sprawę - łącznie z pozwem do sądu - bo czuję się zmuszony rozmawiać z korporacją jej własnym językiem i przy okazji zdobędę ciekawe doświadczenie.
2) Czy polskie i unijne prawo nie zobowiązuje aby producenta do wymiany sprzętu, jeśli w okresie gwarancji pojawi się 3 razy ta sama usterka?
3) Czy warto zwracać się do UOKiK? (jestem klientem indywidualnym)
Z góry dziękuję za pomoc.
pzdr, Thomas Percy
Komentarze (192)
najlepsze
Dla nie kumatych dziewczyna ma macbook air i wygiął się jej dzwoniła do appla i powiedzieli jej że to normalka.
Z tego miejsca chciałbym również pozdrowić wszystkich hejterów Apple bo też kiedyś należałem do ich grona. Teraz dalej jestem świadomy co niektórych absurdów związanych z tą firmą i ich produktami (absurdalne i nieuzasadnione ceny lub starsze wersje MacBook'a Air ,które nadawały się jedynie do
Te plamy sa jakos mocno widoczne? Na zdjeciu niby cos tam widac. Ale normalnie rzuca sie mocno w oczy?
Slyszalem juz o tym wczesniej. Mam w firmie kupionych 6 iMacow tych 21,5 cala.
Najstarszy z czerwca zeszlego roku, najnowszy z tego miesiaca.
Narazie na zadnym nie widac niczego szczegolnego.
Jezeli jest to wada konstrukcyjna to powinna wystepowac w tym samym miejscu chyba?
Wydaje mi sie, ze to moze byc nieszczelnosc,
A pomysł z prośbą o połączenie z menedżerem też wypróbuję. Dzięki.
Jak nie powiedz, że zadzwonisz do centrali na Europę :)