Wpis z mikrobloga

Mirki. kupilem licznik rowerowy tylko mam maly problem, nie wiem jak ustawić "wielkość kola" w ustawieniach licznika. Licznik Sigma.

#rower
  • 15
  • Odpowiedz
nie wiem jak ustawić "wielkość kola"


@Hicur: To jest obwod zewnetrzny opony, na ogol w milimetrach. Mozesz:

1. poszukac w internetach obwodu kola dla swojego modelu opony.

2. wziac tasme miernicza dluzsza, niz 2 metry, nawinac na kolo i masz.

3. pomazac kolo kreda, przetoczyc po prostej, az Ci sie z jedenascie sladow tej kredy odbije, zmierzyc, podzielic przez dziesiec. Bedzie precyzyjniej.

4. ustawic obwod w liczniku na rowne dwa metry,
  • Odpowiedz
@Hicur: Tylko zwróć uwagę, że na liście nie wymieniłem punktu:

0. znaleźć w tabelce w instrukcji licznika swój rozmiar opony i przepisać obwód do licznika.

A to dlatego, że zewnętrzny obwód opony dla różnych opon w tym samym rozmiarze może być różny i wartości z tabelki są bardzo pi razy oko średnio na jeża. Dla mojego rozmiaru tabelka Sigmy podaje bodajże 2015, a z pomiarów jak nic wychodzi 2008. A dla
  • Odpowiedz
@rmikke: szerokosc opony nie ma znaczenia. Ponadto jako ze wplyw rodzaju bieznika bedzie proporcjonalny do zwiekszenia sie srednicy kola (w takich kolach 28-calowych na przyklad), to roznica pomiiedzy wskazaniami nadal bedzie wynosila ponizej 1 procenta.
  • Odpowiedz
szerokosc opony nie ma znaczenia.


@KierownikW10: To dość odkrywcze, zważywszy że zewnętrzna średnica opony ma zwyczaj rosnąć z jej szerokością. Z tego właśnie powodu zewnętrzna średnica koła szosowego 28" z oponą nie różni sie specjalnie od średnicy górskiego koła 26" z oponą..

I oczywiście samo proporcjonalne powiększenie opony nie spowoduje wzrostu błędu, a nawet powinno go zmniejszać trochę, bo grubość klocków bieżnika nie rośnie proporcjonalnie z rozmiarem koła. Ale szersza opona
  • Odpowiedz
@rmikke: poza tym trzeba pamietasz, ze te opony o wiekszym polu przekroju, uzywane w rowerach jezdzacych po bezdrozach sa pompowane do nizszego cisnienia. Odcinek bedacy na styku opony i podloza jest odrobine krotszy niz luk oparty o konce tegoz odcinka.
  • Odpowiedz
Jako szerokosc opony rozumiem szerokosc "sladu" pozostawionego przez nia


@KierownikW10: Ciekawa idea. Na jak twardym podłożu mierzysz szerokość śladu? I przy jakim ciśnieniu w oponie?
  • Odpowiedz
poza tym trzeba pamietasz, ze te opony o wiekszym polu przekroju, uzywane w rowerach jezdzacych po bezdrozach sa pompowane do nizszego cisnienia. Odcinek bedacy na styku opony i podloza jest odrobine krotszy niz luk oparty o konce tegoz odcinka.


@KierownikW10: Właśnie dlatego mierząc w jeździe (czwarty z proponowanych przeze mnie sposobów pomiaru), otrzymujesz wynik najbliższy rzeczywistości, tzn wskazania licznika będą najbliższe rzeczywiście przejechanemu dystansowi. Przy założeniu, że utrzymujesz to samo ciśnienie,
  • Odpowiedz