Aktywne Wpisy
USSCallisto +32
Zawsze pod takimi wpisami zastanawia mnie jedno - dlaczego zwolennicy pomysłów takich jak czterodniowego tygodnia pracy przy zachowaniu wypłaty czy równego dzielenia zysków firmy między właścicielem, a pracownikami (zysków, ale strat już oczywiście nie) nigdy, przenigdy nie założą biznesów, w których udowodniliby jak piękne są te założenia?
Tak, wiem, że czterodniowy tydzień pracy jest testowany w różnych miejscach na świecie i przynosi pozytywne efekty w niektórych branżach. Właśnie o to chodzi, że
Tak, wiem, że czterodniowy tydzień pracy jest testowany w różnych miejscach na świecie i przynosi pozytywne efekty w niektórych branżach. Właśnie o to chodzi, że
Patchtwo +5
#rower
Komentarz usunięty przez autora
@Hicur: To jest obwod zewnetrzny opony, na ogol w milimetrach. Mozesz:
1. poszukac w internetach obwodu kola dla swojego modelu opony.
2. wziac tasme miernicza dluzsza, niz 2 metry, nawinac na kolo i masz.
3. pomazac kolo kreda, przetoczyc po prostej, az Ci sie z jedenascie sladow tej kredy odbije, zmierzyc, podzielic przez dziesiec. Bedzie precyzyjniej.
4. ustawic obwod w liczniku na rowne dwa metry,
0. znaleźć w tabelce w instrukcji licznika swój rozmiar opony i przepisać obwód do licznika.
A to dlatego, że zewnętrzny obwód opony dla różnych opon w tym samym rozmiarze może być różny i wartości z tabelki są bardzo pi razy oko średnio na jeża. Dla mojego rozmiaru tabelka Sigmy podaje bodajże 2015, a z pomiarów jak nic wychodzi 2008. A dla
@KierownikW10: ...przy stosunkowo wąskiej oponie 26".
@KierownikW10: To dość odkrywcze, zważywszy że zewnętrzna średnica opony ma zwyczaj rosnąć z jej szerokością. Z tego właśnie powodu zewnętrzna średnica koła szosowego 28" z oponą nie różni sie specjalnie od średnicy górskiego koła 26" z oponą..
I oczywiście samo proporcjonalne powiększenie opony nie spowoduje wzrostu błędu, a nawet powinno go zmniejszać trochę, bo grubość klocków bieżnika nie rośnie proporcjonalnie z rozmiarem koła. Ale szersza opona
@KierownikW10: Ciekawa idea. Na jak twardym podłożu mierzysz szerokość śladu? I przy jakim ciśnieniu w oponie?
@KierownikW10: Właśnie dlatego mierząc w jeździe (czwarty z proponowanych przeze mnie sposobów pomiaru), otrzymujesz wynik najbliższy rzeczywistości, tzn wskazania licznika będą najbliższe rzeczywiście przejechanemu dystansowi. Przy założeniu, że utrzymujesz to samo ciśnienie,