Wpis z mikrobloga

Pytanie, którego wszyscy nienawidzą, czyli "chcę napisać grę ale nie wiem jak się do tego zabrać". Może mimo wszystko jakiś dobry Mirek mnie nakieruje.

Myślałem o grze z asynchronicznym multiplayerem (każdy gracz ma ileś minut/godzin/dni na ruch i dopiero jak wszyscy go wykonają to tury się przetwarzają. Target to web i android. W jakich technologiach to pisać?

Przechowywać informacje w bazie danych czy na dedykowanym serwerze (może być problem z umieszczeniem go gdzieś)? Z racji asynchronicznej rozgrywki niezbyt mogę jednego z graczy czynić hostem i resztę do niego podłączać jak w RTSach.

Dalej idąc - najwygodniej byłoby mi użyć Unity, ale z czego się rozglądałem, to jest chyba problem z bezpiecznym łączeniem z bazą danych (albo mocno się nie znam). To może w takim razie java i libgdx? Czy zostaje tylko canvas i AJAX, czyli coś co mi się za bardzo nie uśmiecha, ale wypadałoby i tak poznać?

#gamedev
  • 11
@blisher: Kiedyś googlując jak zrealizować połączenie natchnąłem się na informację, że nie da się tego zrealizować w WebPlayerze i chyba na Androidzie i tak mi się jakoś w głowie zakodowało. Mówię oczywiście o jakimś SQLu na serwerze. Jeżeli to nieprawda, coś źle zrozumiałem lub coś uległo zmianie to naprawdę bym się ucieszył.
@blisher: Z punktu rozgrywki niekoniecznie albo z punktu technicznego - dokładnie o to chodzi. Oczywiście mówię o Unity lub libgx z myślą by to lepiej wyglądało i nie przepadam za językami skryptowymi, ale jeśli okaże się że to zły pomysł, to oczywiście się przestawię. Po prostu nie wiem w czym się takie rzeczy pisze.
@Adenozynotrifosforan: taki asynchroniczny multiplayer można nawet zrealizować na serwerze z mysql + php gdzie skrypt php wykorzystywany by był do odpytywania i wysyłania danych.

Można też wykorzystać turn-based multiplayer z google play game services wtedy odchodzi sporo roboty z tworzeniem pokoi, łączeniem graczy itd. jest obsługa dla WEB przez REST API: https://developers.google.com/games/services/common/concepts/turnbasedMultiplayer

Nie wiem jak z podpinaniem GPGS pod Unity ale w Libgdx nie powinno być większego problemu. Jeśli poszedłbyś w
@Adenozynotrifosforan: @jasiek13: robię własnie dokładnie coś takiego w unity + php + mysql. Unity komunikuje się z php przez swoją klasę "WWW". PHP wypluwa jsona, którego sobie obrabiam w unity za pomocą MiniJSON. Ot cała filozofia. Po stronie PHP możesz robić co chcesz a połączenie możesz czymś zaszyfrować aby było bezpieczne jeśli masz jakieś obawy.