Wpis z mikrobloga

#bmwsorka - w końcu się doczekałem!

Tak, dzisiaj był pierwszy, historyczny wręcz przejazd moją #bmw #e36 320i ;) Piękne auto, ale niestety, pomimo faktu, że włożyłem do niej ostatnio 1900zł i wymieniłem kolejno: szczęki, klocki, bębny, wachacz, wszystkie sprężyny, wszystkie filtry, olej, uszczelki co było potrzeba, etc. Wciąż potrzebuje pomocy.

Tak, więc, drodzy #mirkowie #pomocy! #motoryzacja #samochody

Dzieje się następująca rzeczy (poza faktem, że nie działa mi obrotomierz, znaczy działa, ale według obrotomierza, moja BMka wkręca się na 10k obrotów i nie wiem kiedy ma odcięćie więc licze, że obrotomierz przekłamuje #!$%@?) do ok. 5000rpm (czyli w teorii 3000 na prawdę) silnik przerywa, jest bardzo słaby, szarpie delikatnie przy dodawaniu gazu, ogólnie - cięzko się jeździ. Czasem usłysze, jak nie pali na jeden cylinder a czasem jak gaz wybuchnie - wszystko się dzieje tak samo na gazie jak i na benzynie. Generalnie - jest słąby.. Na 4 biegu, to już w ogóle się nie wykręca ;/ Włączam na 4 przy 100km/h i stoi.. Żeby podskoczyć do 120 zajmuje mu to dłużej, niż mojemu seatowi.. a to podobno 50 koni więcej! Błagam mirki, pomorzcie :(

Jeszcze wspomne, ze jak mechanik podłączył do kompa to mu wybijało głupoty - nie wie co z tym zrobić.. Temperatura silnika jest zwariowana raz na ful, raz na minimum, zmienia się co 3s - prawdopodobnie tu też jest problem.

Co wymienić? Co sprawdzić? Jak zapobiec? Ratujcie mirki! :(
  • 21
  • Odpowiedz
@jemcheetosy: Ok, a jakieś inne głupie pomysły? Wymienie i będzie to samo bo osprzętu nie mam do silnika i wystarczy kupić osprzęt za 100zł.. No ja #!$%@?, pytam co jest przyczyną, jeśli to wina silnika to prościej mi narazie wymienić wadliwą część - głowice/tłoki/pierścienie etc..
  • Odpowiedz
@paaszczaktaxi: Musze coś znaleźć.. ale kompletnie nie znam dobrego i taniego serwisu (nie chce do jakichś #!$%@?ów co tylko nowe bmw dotykają pojechać). Wiem, że zaboli po protfelu - ale mam to w dupie bo zależy mi, by to auto porządnie jeździło lata ;)
  • Odpowiedz
Temperatura silnika jest zwariowana raz na ful, raz na minimum, zmienia się co 3s - prawdopodobnie tu też jest problem.


@sorek: standardowy odczyt przy walnietym czujniku temperatury, kupic nowy, wykrec wkrec

Dzieje się następująca rzeczy (poza faktem, że nie działa mi obrotomierz, znaczy działa, ale według obrotomierza, moja BMka wkręca się na 10k obrotów


@sorek: czy silnik byl swapowany? czy zegary na pewno pochodza od tego samochodu? M50B20; M52B20; M20B20
  • Odpowiedz
@wezsepigulke: Dzięki ;) Tak, silnik był swapowany przez poprzedniego właściela, z 318 na M50B20 ;) Dlatego przekłamują liczniki.. Jest jakaś opcja je naprawić, czy tylko znaleźć liczniki/kontroler z 6cylindrowca?

Co do świec i kabla - cóż.. nie ma tam kabla ;) Ale wymienie czujnik temperatury i świece na pewno ;)

Btw. czy niepalenie poprawne, może wynikać z tego, że czujnik temperatury jest #!$%@?? Przez to on daje złą mieszanke bo myśli,
  • Odpowiedz
zy niepalenie poprawne, może wynikać z tego, że czujnik temperatury jest #!$%@?? Przez to on daje złą mieszanke bo myśli, że silnik jest np. zimny?


@sorek: nie - rozwijac? czy wystarczy? bo troche wypilem i mi sie nie chce :P

tak BTW masz tam zapewne przeplywomierz powietrza klapkowy ktory po strzalach w dolot nadaje sie prawdopobnie jedynie na smetnik.To solidna i trwala konstrukcja dzilajaca latami, ale strzaly w dolot niszcza ja
  • Odpowiedz
@wezsepigulke: Napisz mi jutro i wyjaśnij bo mnie to zastanawia (no bo jak silnik zimny to chyba daje inną mieszanke i inaczej niim zarządza, tak? :D).

Tylko to strzały takie mega malutkie, ledwo się da zauważyć. W środe jade na regulacje gazu, ale wolałbym mieć działający silnik normalnie..

Generalnie to może być z wody - padało dość mocno i ojcu on przygasł i dopiero potem zaczął robić jaja z szarpaniem ;/
  • Odpowiedz
Napisz mi jutro i wyjaśnij bo mnie to zastanawia (no bo jak silnik zimny to chyba daje inną mieszanke i inaczej niim zarządza, tak? :D).


@sorek: jakiej by mieszanki nie dal powinien on ja spalic a nie wypychac spowrotem w dolot, tak w skrocie

Tylko to strzały takie mega malutkie, ledwo się da zauważyć.


@sorek: jesli wskazowka ta "od spalania" porusza sie w czasie jazdy plynnie bez zaciec jest szansa
  • Odpowiedz
@wezsepigulke:

Prusza się płynnie, nawet bardzo ;) Dodaje gazu wzrasta, maleje jak odejme to spada - to działa super.

Co do gazu - wiem, z dupy ;/ Musze z nim podjechać..

Jak się nazywa ten magiczny środek? :)
  • Odpowiedz
Jest jakaś opcja je naprawić, czy tylko znaleźć liczniki/kontroler z 6cylindrowca?


@sorek: chyba licznik z 6cylindrowca wystarczy, ale ceny moga zabic podejrzewam, jestem zbyt pijany zeby sprawdzac :)

moja prywatna opinia: swapowanie 4cylindrowca na 6cylidrowca jest GŁUPIE I BEZSENSOWNE i nigdy bym takiego auta kijem z gownem na koncu nie tknal.

UZASADNIENIE:

4cylindrowec z 6cylindrowcem w BMW ma wspolną jedynie karoserie, SWAP ekonomicznie nieoplacalny i zawsze po nim sa rozne jajca,
  • Odpowiedz
@wezsepigulke: Cóż, gdybym to wiedział jak go kupowałem.. ;) Akurat 318 i 320 na podobnych podzespołach były, wyższe modele to już mają troche lepszy osprzęt w tym dyferencjał.

Nie boję sie dołożyć do tego auta narazie, sprzedam za rok/dwa i kupie porządnego 325/328 ;)
  • Odpowiedz
Nie boję sie dołożyć do tego auta narazie, sprzedam za rok/dwa i kupie porządnego 325/328 ;)


@sorek: mam oryginalne E30 M20B20 w automacie, przy 180km/h ktore osiaga na odcinku okolo kilometra pali 8l/100, da sie je zatrzymac i brac zakrety i sie nie rozpada mimo 25lat na karku, to jest BMW! Zawieszenie przod na tzw. "grubych goleniach", wywazenie idealne 50/50, RWD z fabryczna szpera jak to w automacie, bajeczka, jezdzi sie
  • Odpowiedz