Wpis z mikrobloga

#samochody #mechanika #turbo #tuning itd

Pytania do praktyków. Niezbyt podchwytliwe :)

1. Jakie temperatury osiąga OBUDOWA turbo w silniku benzynowym (powiedzmy, takim mocniej wysilonym)?

Spaliny z kolektora wydechowego mogą mieć spokojnie 700'C i więcej, ale jak to się przekłada na temperaturę obudowy części gorącej? Już nie mówiąc o turbinie która siedzi w kocyku.

2. Gdzie/jak jest sens monitorować temperaturę turbiny, jeśli nie na obudowie części gorącej, aby śledzić jak ona "stygnie" po ostrej jeździe, i kiedy można bezpiecznie wyłączyć? Mogę również mierzyć różnicę temperatur przewodu wejścia i wyjścia oleju-smarowania wirnika, ale czy to ma sens/dokładność? (zwłaszcza w bliżej nieokreślonych warunkach otoczenia, tych rurek)

(Taki inteligentny zamiennik dla turbotimera)
  • 1