Wpis z mikrobloga

#samochody #mechanika #pytanie

Jako zem lajkonik w sprawach samochodow to prosze o opowiedz na dwa pytania, ktore zapewne nie sprawia trudnosci komus kto ogarnia temat.

1. Czy jak sie kupuje turbine to jest ona z gory ustawiona/zrobiona na jakis zakres obrotow czy turbiny sa uniwersalne a ja sam potem ustawiam na jakim zakresie obrotow ma dzialac? Powiazane jest to z moim drugim pytaniem

2. Czy moge wstawic druga turbine do samochodu, ktore juz ma jedna fabryczna? Czy to zalezy tylko zeby bylo miejsce na jej wstawienie czy od czegos innego? Konkretnie chodzi mi o mozliwosc wstawienia drugiej turbiny do volvo z silnikiem t5 i ustawieniu obu na rozne zakresy obrotow. Oczywiscie wiem ze przy zwiekszaniu mocy potrzebne sa rowniez inne modyfikacje silnika, coby sie nie rozpadl. ale tak na poczatek, jest to w ogole mozliwe i w miare proste do zrobienia?
  • 5
  • Odpowiedz
@zigiscrew: Ja to widzę tak. Jak podlaczysz 2 turbo pod jeden dolot to turbina ktora w danym momencie bedzie miec większy spręż będzie dmuchać w drugie turbo. Nie wiem jak jest w autach bi-turbo, ale nie jest tak, ze dolot jest podzielony na 2 i turbo dmucha w polowe cylindrów.
  • Odpowiedz
@zigiscrew: hmm, jeżeli chodzi o turbinę to "zakres obrotów" jest moim zdaniem drugorzędny, bardziej się liczy ciśnienie doładowania które może wygenerować. ogólnie to jeżeli chcesz zwiększyć moc to najlepiej wymienić turbo, bo przeróbka z dołożeniem 2 turbiny, żeby to miało ręce i nogi w takim aucie to mega koszty...
  • Odpowiedz
@zigiscrew: sorry, gdzieś mi to zginęło w gąszczu mirko. jeżeli temat jeszcze aktualny, to polecam Ci przejechać się do firmy zajmującej się tuningiem mechanicznym - tylko porządnej typu 4turbo (choć nie wiem czy oni robią volvo) i dowiedzieć się co można w danym aucie zadziałać. bo wymiana turbo niesie za sobą dużo innych zmian (elektronika, może wydech, układ paliwowy etc), więc na pewno doradzą co będzie optymalne jeżeli chodzi o
  • Odpowiedz