Wpis z mikrobloga

@niedzviadek: To, że chodzi o przedmioty w docie w sumie nie jest ważne, tak tylko chciałem wspomnieć.

I właśnie z tego co się rozglądałem to c4d wygląda bardzo przyjemnie, ale podoba mi się też maya ale obawiam się, że na początek może być dość ciężka do ogarnięcia.
@Kactuzz: o blenderze słyszałem dużo dobrego no i jest darmowy może warto w nim, co do interfejsu maya to ciężki mnie przytłoczył na początku tak samo jak 3ds max, a c4d jakiś taki wydał mnie się przyjazny i tak już zostało
@Kactuzz: Blender dla nowych jest programem topornym ale za to jednym najlepszych. Mysle wiec ze maya bedzie najlepszym wyborem, bo czesto uzywana jest w game devie ze wzgledu na mozliwosci animacji.
@Kactuzz: Z tego co wiem ludzie modelują w c4d wszystko, pojazdy, meble, roślinki, postacie i wszystko co dusza zapragnie. Są nawet narzędzia do sculptingu oczywiście nie takie jak w zbrushu ale na pewno miecz wymodelujesz ;)

Każdy pewnie będzie teraz chwalił soft w którym lubi robić :)
@niedzviadek: no nic, pooglądałem trochę tutoriali i chyba najbardziej przyjaznym dla mnie będzie raczej c4d. Coś zacznę dłubać i zobaczymy. Po jakimś czasie zawsze można się przerzucić na coś innego ;)
@Kactuzz: W blenderze możesz zrobić wszystko. Tzn. do przedmiotu w docie. Model Lowpoly, highpoly(wysculptowany)wybakować normalki i texture oraz maski.

*Lowpoly.... W blenderze świetnie mi się modeluje, więc jak najbardziej polecam.

*Textury - Chociaż do textur średni pomysł, bo Blender trochę ssie w tym (nawet nie ma multilayerowych tekstur [tylko multitextura..], chociaż GSoC paint ma być dodany w 2.72 i dużo fajnych rzeczy dodaje :p.. Ale imo Photoshop FTW i w nim
Pobierz Gorion103 - @Kactuzz: W blenderze możesz zrobić wszystko. Tzn. do przedmiotu w docie....
źródło: comment_rU0t6JrV2yCaM76mdfdvXLK8LPKJWYMP.jpg
@Kactuzz:

Model Lowpoly to ten używany w grze.

A Highpoly służy do wypalenia specjalnej tekstury określającej kąt odbicia światła (Normal mapa).

http://i.imgur.com/IcBfJFn.jpg

Model po lewej ma 1373840 polygonów, a ten z prawej ma 400.

A ta Normal mapa wygląda tak: http://i.imgur.com/egEiUj9.jpg

Do DOTA2 oprócz diffiuse mapy (czyli po prostu kolor) jest jeszcze 8 map zawarte w 2maskach (odbijalnośc, kolor odbić, poświata i takie tam).

Zwykły kolor wygląda tak: http://i.imgur.com/2ZxRZxM.jpg

Podczas gdy
Pobierz Gorion103 - @Kactuzz: 

Model Lowpoly to ten używany w grze.

A Highpoly służy do wyp...
źródło: comment_YBQLIdHZW3XlSrtlTPTlzdMhJ8htUKuk.jpg
@Kactuzz: lodX to Level of Detail a x oznacza poziom, z czym 0 jest modelem o największej liczbie polygonów i detali.

W Docie LoD0 jest do pokazania tylko jako portrail, czyli w menu w sumie :p... A LoD1 jest faktycznie użyty w grze.

W innych grach jest zmieniany w realtime.

Np Supreme Commander i krążownik Salem.

http://i.imgur.com/LcAmfqZ.jpg

Po lewej 2848 polygonów, po prawej 270.

Ale w grze jak