Wpis z mikrobloga

Cześć, chyba zauważyliśmy wszyscy znaczny spadek graczy na serwie, proponuje nie ciągnąć tego dalej bo nic z tego nie będzie i rozpocząć od nowa robią właśnie to co zaproponował BluRaf czyli dzialeczki na chunkach. Proponuje rozpocząć od zaraz i nadać jakieś życie serwerowi bo umieralnia sie robi. Wołam ludzi @Tril @BluRaf #grajzwykopem #mirkocraft #minecraft A przy okazji wnoszę swoją osobę jako kandydata na Administratora następnej edycji :D Do dzieła!
  • 40
@kulisz: no właśnie mam taki pomysł, że ludzie rezerwują działki wielkości chunka lub kilku chunków (czyli od 16x16 w górę). drogi i inne tereny wspólne byłyby na oddzielnych chunkach, więc między domami a drogami będzie w #!$%@? przestrzeni na szersze drogi czy po prostu wielki długi park ;D

Właśnie taki projekt byłby dobry. Wypowiem sie co uważam na ten temat ja, miasto powinno być jedną mapą na której jest założony cuboid na cały świat żeby nie rozpieprzyli ludzie oraz powinna być druga mapa surowcowa żeby ją sobie niszczyli jak chcieli. Nie lubie trybu w którym miasta są działkami na płaskim terenie, poróbmy działki dynamicznie, tak jak daje nam to robić teren. Można by użyć starego dawania działek z użyciem WorldGuarda
@BluRaf: Co do płotów to może poróbmy działki takie żeby płot był państwowy jak i ścieżki również a działki rozdajmy dynamicznie już nie musimy się tak trzymać tych chunków
@BluRaf: Grałem na takim typie gdzie samowolka i na typie gdzie są działki i na mapie z samowolką zabawa góra tydzień, a na mape z miasteczkiem to ciągle się wracało po kilku dniach :)

Chunk do zabudowy 16x16 i dla niego dodatkowo po jednym kwadracie dookoła na ogrodzenie ;)

Jak będzie tryb miasteczkowy z mapą surowcową to sam wrócę na serwer :P
@Wextor: nie, w kilka map nie będziemy się bawili, w realu też masz dwie Ziemie? xD

używam nazwy "cuboid", a nie działki, gdyż będą rezerwowali ludzie całego chunka, teren 16x256x16 i do tego jakiś prosty plugin administracyjny (nawet z panelem webowym) do szybkiego zarządzania chunkami (przeniesienie własności, format bez wchodzenia na serwer), inaczej musiałbym kopać do bedrocka, by chunka zaorać przez //regen

więc nie będzie trzeba dawać superflat, jeśli się to
@Wextor: W sumie się zgadzam, poprzednio model bez działek działał nieźle, bo było względnie niewielu graczy, ale przy wiekszej ilości jaka pojawiła się w ed. 3 to się nie sprawdza.

Anyway, w takim wypadku zastanowiłbym się czy przy zmianie mapki nie zmienić wersji na 1.6.4 i dorzucić parę bardziej ingerujących modów, chociaż wtedy problemem może być klient minecrafta.
@Tril: Jakiś czas temu napotkałem w internecie launcher który sam łączy się z serwerem i pobiera mody z jego plików oraz instaluje je w cliencie

Launcher

Sprawdzałem w internecie co to za wydawca i musze powiedzieć, że chyba można jej zaufać
@BluRaf: Ja tu robię paczkę modów do własnego #mirkocraft a, bo mirkotekkit ssie a bez modów grać nie umiem ( ͡° ʖ̯ ͡°)

Notabene, nie będzie to paczka w stylu "hurr durr transmutacja i maszyny" - bardziej nieduże rozszerzenie możliwości inżynieryjnych gry.

Co do AsieLaunchera, obsługuje on Minecrafta do 1.7.4 włącznie - aktualizacja do 1.7.10 na życzenie

@asiekierka: w sumie można by spróbować z twoim modpackiem... @Tril, co ty na to?

ale czy byłbyś w stanie napisać prostą nakładkę na WorldEdit i WorldGuard, która by zarządzała chunkami? zamiana z innymi chunkami, formatowanie w stylu //regen, proste transformacje a to wszystko również z terminala i być może panelu webowego

myślę, że nie tylko dla mirkocrafta się to przyda ;-)

@BluRaf: A po co WorldEdit i WorldGuard? Jeśli chodzi o działeczki dla graczy, najlepsze API ma plugin Residence - używa go z powodzeniem m.in. EmpireMinecraft. A jeśli chodzi o worldgen, to godzina roboty.



EDIT: Moja paczka jest na Minecrafta 1.7.10, więc konwersje są zbędne. ( ͡° ͜ʖ ͡°)