Wpis z mikrobloga

Gram na laptopie Dell, procesor i7-3630QM, 16GB RAM, grafika GeForce GT 650m i mam w grze około 30 fps. Czy ten sprzęt jest naprawdę za słaby na dayz mod? Nie wydaje mi się, aby ten laptop był aż tak kiepski, żeby nie potrafić uciągnąć porządnie takiej gry. Rozumiem, że świat jest rozległy, jest co przetwarzać, ale bez przesady. Zła optymalizacja, złe ustawienia z mojej strony?

Również pytanie do posiadaczy Dayz Standalone, jak wygląda wersja samodzielna tej gry, jest lepiej zoptymalizowana niż mod? Idzie wyciągnąć większą liczbę fps niż na modzie?

#dayz #dayzsa
  • 25
  • Odpowiedz
@Wywolwerowany_Rewolwer: Jestem studentem, więc bardzo zależy mi na tym, aby sprzęt był dobry i był przenośny. Nie mógłbym sobie w tej sytuacji pozwolić na komputer stacjonarny. Jak jadę do domu rodzinnego, to biorę laptopa, czasem trzeba zabrać go na uczelnię. Lubię również pograć w gry, więc w mojej sytuacji nie było innego rozwiązania. Akurat tego laptopa dostałem od brata, ponieważ kupił innego i stwierdził, że nie potrzebuje dwóch, ale jak
  • Odpowiedz
@Qbaz: DayZ to straszny chłam jeśli idzie o optymalizację. Żeby wyciągnąć z tego w miarę przyzwoitą liczbę klatek należy dysponować szybkim dyskiem i procesorem. GPU nie odgrywa tak znaczącej roli jak CPU ale wciąż ma jakiś tam wpływ. Jeśli chodzi o pamięć to DayZ zadowala się 2GB (gdzieś wyczytałem, że to absolutne maksimum, którym ta gra potrafi gospodarować).

Istnieją pewne sposoby zwiększania FPS ale nie zawsze działają i najczęściej wiążą
  • Odpowiedz
grafika GeForce GT 650m


@Qbaz: tu jest problem.

Ja przez DayZ kupiłem nową stacjonarkę. Miałem lapka z i7, 8gb ram i 550m. Grafika była wąskim gardłem.
  • Odpowiedz
@Qbaz: ja mam i7, 16gb ddr3 i 540m ;) wynik 61 fps na średnich detalach bez antyaliasingu i filtrów tekstur ;) gra wygląda bardzo dobrze.

Zainstaluj nowe sterowniki i w konsoli geforce wybierz opcję "optymalizuj" dla dayz