Wpis z mikrobloga

@Bauzzer Mapka generowana w wyniku parsowania pliku tekstowego na obiekty gry.

@megamas Thx. Póki co nie udostępniałem. Przedtem chciałbym dorobić menu gry albo chociaż jakiś splash screen, no i trochę więcej poziomów.
  • Odpowiedz
@t_vrc: Przenieś sobie mapę do Tiled, będziesz miał gotowy, dobrze zrobiony edytor. LibGDX wspiera ładowanie i renderowanie map TMX, masz też dostęp do warstw obiektów gdzie możesz sobie rozstawić przeciwników, narysować kolizje czy co tam pasuje ;) Warstwom kafli, obiektów i samym obiektom można nadawać typy i parametry więc możesz sobie bez problemu porobić typy przeciwników i nadać im jakieś parametry.

Fajnie się prezentuje, powodzenia!
  • Odpowiedz
@Adenozynotrifosforan: Nie, spokojnie, nie chciałem mu nic zarzucić. Po prostu chciałem się upewnić, czy jest świadomy, a jako przykład podałem pierwszą grę, która przyszła mi na myśl. Przyznam szczerze, że w "VVVVVV" nawet nie grałem. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@meffcio: Jasne, jasne. Jak najbardziej jestem świadomy, że pomysł był już wykorzystywany. ;] Generalnie wstępnym założeniem było stworzenie typowej platformówki ze swobodnym poruszaniem i skakaniem. No, ale jak już korzystamy z udogodnień libGDX, które pozwalają na odpalenie gierki na Androidzie to pomyślałem, że jednak lepiej będzie gdy sterowanie pozostanie proste. Postanowiłem, więc odwołać się tylko do jednego gestu, który będzie kontrolował grawitację, tym samym kompletnie zmieniając wstępne założenia.

@jasiek13: Na
  • Odpowiedz
@t_vrc: według nie nie ma sensu, lepiej skorzystać z dobrego narzędzia, a więcej pracy poświęcić na szlifowanie gameplayu i dodanie jakiś elementów, które uczynią grę bardziej soczystą. Tzn mam na myśli cząsteczki, dźwięki, muzykę itd. Brzmi banalnie, ale znaleźć adekwatne dźwięki w internecie to sporo czasu ;) Poza tym możesz np. zrobić, że w momencie kiedy następuje kolizja a gracz ma dużą prędkość (przeleciał przez cały ekran żeby się zatrzymać) to
  • Odpowiedz