Wpis z mikrobloga

Moja pierwsza dystrybucja Linuxa, w której zostaję na dłużej, to Zorin OS 8.1 Core

Nie znam się jeszcze na Linuksach, ale Skype i Grub customizer instalowałem poprzez Terminal, postępując zgodnie z instrukcją w Internecie. Co mnie przy innych systemach wkurzało, to to, że wyłącznik okienek znajdował się albo przy wyłączniku komputera, albo się ukrywał, gdy kursor nie znajdował się przy pasku u góry.

Opowiem o systemie Zorin trochę. Po instalacji mamy wygląd podobny do Win7. Poprzez program Theme changer i Look changer możemy zmienić jednym kliknięciem wygląd na system XP lub Gnome2, w kolorach biało-niebieskich lub czarno-niebieskich, (w zaawansowanych ustawieniach jeszcze więcej kolorów). Domyślnie wgrany jest Compizer, dzięki któremu można powiększyć fragment ekranu, rysować na ekranie, włączać wyłączać specjalne efekty okienek. Poprzez kliknęcie Ctrl+Alt+przycisk_myszy można obracać ekran w ten sposób jak na obrazku poniżej (domyślne ustawienie). Dodawać i usuwać okienka nie można, przynajmniej ja do tego jeszcze nie doszedłem. Domyślną przeglądarką jest Chrome, ale system również wspiera Firefox, Opera i Midori (tak jest napisane na ich stronie). System jest oparty na Ubuntu.

W płatnej wersji zainstalowane jest więcej programów i więcej gotowych wyglądów (+ Windows2000, OS X, Unity).

Darmowych wersji systemu jest więcej: Zorin Educational 8.1, Zorin Gaming 8 (Steam, PlayOnLinux, zainstalowane gry,..), Zorin Lite 8.

Ostrzegam przed zabawą w programie Compiz. Za pierwszym razem zepsułem system.

Język Polski dopiero ustawiłem po instalacji.

Zostaję przy tym systemie, bo podoba mi się ten prosty wygląd, ten brak gradientów i obramowań na paskach.

#linux #zorin
k.....w - Moja pierwsza dystrybucja Linuxa, w której zostaję na dłużej, to Zorin OS 8...

źródło: comment_78FNEu490XORQzPaFimNTAJpzAXZM7K7.jpg

Pobierz
  • 5
Nie mam czasu na dostosowanie wyglądów. Szkoda tracić godziny na dostosowania.