@erbeka: Tak, ale to nie jedyny powód. Do tego jeszcze wolniej matowieje i się nagrzewa + malowania są bardziej wyraźne. Poza tym na białym najlepiej widać ewentualne uszkodzenia kadłuba.
Natomiast aby nie zachwalać aż tak białego koloru, to z mniej istotnej strony (marketingowej) biały najszybciej się brudzi. Jednak w mechanice nie o wygląd chodzi.
@Bartek_: @erbeka: Fajne jest to jak przygotowują do nowego malowania - takim fajnym chemikiem opryskują samolot i farba spływa do gołego poszycia kadłuba dzięki temu zawsze jest jej tyle samo a nie jak u mirka blacharza z każdym malowaniem coraz grubsza powłoka ;p
#aircraftboners #b767 #stmaarten #ciekawostkilotnicze
Natomiast aby nie zachwalać aż tak białego koloru, to z mniej istotnej strony (marketingowej) biały najszybciej się brudzi. Jednak w mechanice nie o wygląd chodzi.