Wpis z mikrobloga

Jak należy zostawiać auto na parkingu? Na ręcznym czy na biegu, oraz dlaczego? Ja zostałam przyuczona do zostawiania na biegu, a mój niebieski do zaciągania hamulca ręcznego.

#motoryzacja
  • 39
  • Odpowiedz
@Miniaa: Generalnie w zimę nie należy (podczas mrozów) zostawiać na ręcznym bo może troszkę przymarznąć. Wtenczas jest pewien problem...
  • Odpowiedz
@Miniaa: Bieg wystarczy, ręczny na większych nachyleniach. Jeśli jest możliwość, to nigdy nie zaciągać ręcznego w zimie, bo może przymrozić linkę lub szczęki i nie zluzuje po opuszczeniu dźwigni hamulca.
  • Odpowiedz
@Miniaa: Powiem tak, zawsze zostawiałem na ręcznym i nic złego się nie działo. Zmieniłem jednak samochód i moim zdaniem klocki hamulca ręcznego są za słabe jak na 1500kg samochodu, więc stawiam teraz samochód na ręczny + pierwszy bieg.

Nie wierz temu co pisze @zoniu. To właśnie od nieużywania hamulca ręcznego, zimą ręczny może ci zamarznąć. Sprawdzone na kilku samochodach. Jeżeli nie korzysta się z hamulca ręcznego, to na 100% zimą
  • Odpowiedz
@mariecziek: Gdy działałem jak pisałem powyżej, nigdy mi nie przymarzł. Zmiana miejsca pracy, pochyły parking, zaciągnięty ręczny codziennie i dwa razy w styczniu mi przyblokowało tył. Zacząłem troszkę inaczej parkować, autko na biegu, problem z głowy ( ͡º ͜ʖ͡º)

Na rozgrzanych częściach osadza się woda, na mrozie zamarza i później są problemy.

Może to też zależy od samej konstrukcji konkretnego modelu.
  • Odpowiedz
@mariecziek: Aha, dodam jeszcze, że wbity bieg potrafi auto na serio ostrej górce utrzymać, można się zdziwić. Kiedyś stanąłem pod domem ducato (spad 7%) - na samym ręcznym zjeżdżało, wrzuciłem bieg i fiat stanął w miejscu...przynajmniej na tyle, że zdążyłem znaleźć klocki i podłożyć pod koła ;)
  • Odpowiedz
@zoniu: Być może masz rację na temat konstrukcji ręcznego. W poprzednim samochodzie miałem z tyłu tylko bębny, a tutaj tarcze + bębny. Jednak tej zimy ręczny mi nie przymarzł ani razu.
  • Odpowiedz
@Alver: @Eviil: @mariecziek: @zoniu: jak używamy ręcznego cały rok, to nie ma prawa nic zamarznąć

linka wtedy pracuje i się nie zużywa

nie zaciągajcie w ogóle potem w zimę staniecie na górce i macie do wyboru: nie ruszycie albo nie zaparkujecie

jak zamarznie używany, to znaczy że jest zużyte
  • Odpowiedz
Generalnie w zimę nie należy (podczas mrozów) zostawiać na ręcznym bo może troszkę przymarznąć.


@Alver: N I E. Ręczny nigdy nie powinien zamarznąć! Jeśli w lince masz wodę, która ją blokuje, to konieczna jest naprawa. Woda to pierwszy krok do rdzy. A pewnie nie chciałbyś, żeby nagle ręczy się urwał.
  • Odpowiedz
@Miniaa: Pamiętam jak sprzedawałem samochód jakiemuś warszawiakowi. Ja miałem w zwyczaju zostawiać na biegu. Gdy tylko kupił mój samochód, nie wiedząc o tym zwyczaju odpalił samochód, który żwawo #!$%@?ł w mój nowy samochód... :D
  • Odpowiedz
  • 1
@Miniaa: jesli auto jest stare, ma problemy silnikowe typu niska kompresja, to istnieje prawdopodobienstwo stoczenia sie samochodu, mimo wbitego biegu. Wszystko zalezy od stanu technicznego. Tak samo zaciagniety reczny moze byc problemem, jesli jest skorodowany, szczeki sie rozpadaja, bo nikt nie wymienial od dziesieciu lat. Jak juz wspomnieli wyzej glownie zima.

Osobiscie zostawiam swoj samochod na jedynce, a przy wiekszych pochylosciach wspomagam recznym.
  • Odpowiedz
@DOgi: W zeszłą zimę albo 2 zimy temu, nvm mechanik powiedział koledze że nie tylko woda w obudowie linki a także dalej (tarcze,klocki itp) zamarza i to jest równie częste co zamarzanie wody w obudowie linki -_-
  • Odpowiedz