Wpis z mikrobloga

Mam #pytanie do wykopowych specjalistów:

Co zrobić, żeby poprawić atmosferę w pracy?

Kiedy klient zapyta o cokolwiek, co wymaga sprawdzenia w instrukcji, zmierzenia produktu, zrobienia zdjęcia to zaczyna się wielkie narzekanie. Później (zwłaszcza kobiety) cały dzień się nakręcają "a czego on jeszcze chce", "a o co mu chodzi" itd. A kiedy ktoś coś zwraca to w ogóle nie da się słuchać wałkowania tego tematu w kółko.

Demotywuje mi to najbardziej pracowite mrówki. Macie jakiś pomysł jak to wszystko rozluźnić?


#motywacja #hr #zarzadzanie #firma #pytaniedoeksperta #biznes #januszebiznesu #sklepyinternetowe
  • 23
@unclefucker: Właśnie tu pojawia się problem: ja kieruje marketingiem i obsługą klienta, a narzekający to pracownicy ze "starego sortu", którzy byli tu przede mną (i mają więcej lat).

Jestem tu od pół roku i w sumie tylko z tym problemem jakoś nie mogę sobie poradzić
Jaki masz system premii? Może by go powiązać z obsługą klienta?


@gemellus: Wypłata stała, większa od najniższej. Nie chcę tego łączyć bo właśnie nasza branża przeżywa boom w Polsce i słupki z wynikami stale rosną.

rób raz w tygodniu spotkanie,a na nim gorzkie zale przez 30 min


@pioszub666: W sumie całkiem niezły pomysł. Ale czy wtedy nie wyrośnie mi jakiś bunt pod nosem?

ja motywuje pracownikow wypadami do Holandii ;)
@kubaJeden: skoro jesteś nowy, to niech wiedzą, że nastały nowe czasy i koniec narzekania... No i #!$%@? narzekających. Na początek jedną osobę, zobaczysz czy motywacja zadziała. Jak nie, to kolejną osobę... W końcu pomoże...
to niech wiedzą, że nastały nowe czasy


@xann: To wiedzą, bo baaardzo dużo się zmieniło. Robiłem notatki z ich rozmów telefonicznych i później z każdym omawiałem, wspólnie analizowaliśmy maile, jakie odpisujemy klientom, wprowadziłem system przerw, przed którymi trzeba się uporać z wszystkimi mailami (dawniej zdarzało się 2 dni nie odpisać, albo maile "ginęły"). Kupiliśmy lodówkę (wbrew pozorom dużo to dało, bo czują się jak w domu kiedy ktoś komuś zapier*oli parówkę
@kubaJeden: nic tak nie motywuje jak kasa, może za mało płacicie? albo zbyt wielu klientów przypada na pracownika? Nie jest tak że pracownik ma jeszcze jakieś obowiązki poza obsługą klienta? Klienci potrafią #!$%@?ć i zabrać czas a jak pracownik ma coś do wykonania jeszcze to jest mieszanka wybuchowa.
@kubaJeden: kazdego marude na osobna rozmowe i pytaj co im konkretnie przeszkadza i DLACZEGO. Odpowiedziami sie przejmuj tylko o tyle o ile jest ci potrzebne to w przedstawieniu swojego pkt widzenia. Przedstaw swoj pkt widzenia i dokladnie wyjasnij dlaczego i po co jest to wazne. Poinformuj, ze wiecej nie bedziesz tolerowal zachowan odbiegajacych od twoich zalozen. Jezeli mozesz, podziel premie na 50% wyniki sprzedazy, 50% jakosc obslugi, ktora ty i klient
@kubaJeden: tak, jak ktoś siedzi na obsłudze klienta to nie robi nic innego. Jedyne co ma go skłaniac do zakończenia rozmowy z obecnym to nastepny klient w kolejce. Może masz tak jak w wielu sklepach że sprzedawcy zajmują się tez dostawami w czasie pracy.