Wpis z mikrobloga

Ej mirki, jestem troche zielony i będę kupował swoje pierwsze #auto. Jak już kupię, to co muszę dodatkowo zapłacić?

Wstępnie wyszukałem że:

- opłata skarbowa 2%, chyba że kupujący zwolniony z opłaty skarbowej

- dowód rejestracyjny ~170zł

#samochody
  • 11
@m4kb0l: opłata skarbowa 2% ma się tylko do aut z silnikiem do 2 litrów pojemności, powyżej wynosi (o ile się nie mylę) 18,6%, sam się kiedyś zdziwiłem ;)
@koc_grzewczy: Z tego co tutaj wyczytałem to całkowity koszt rejestracji to ~170zł w tym tablice + karta pojazdu (~75zł) jeśli nie ma. Przegląd jest obowiązkowy?

@stevemaster: Pytasz czy w Polsce czy za granicą? W Polsce.

@biscuit: Ale ubezpieczenie może przejść z aktualnego właściciela. Trzeba ureglować jedynie różnicę (zniżki/zwyżki). Tak

@Bob_: Tak też przewiduję.

@nexpo: A tutaj nie chodzi o sprowadzenie samochodu?
@m4kb0l: Nie ważne, czy sprowadzany czy nie, chodzi o pojemność, taki procent i tak musisz zapłacić, różnica tylko w nazwie, w zależności czy krajowy, czy do pierwszej rejestracji. Jak był wcześniej rejestrowany w PL, a przegląd jest ważny, to nie musisz go robić, choć stację diagnostyczną warto odwiedzić. Ubezpieczenie Ci przechodzi. A do tego, jak kupujesz od gościa z tego samego powiatu, tzn kiedy tablice rejestracyjne nie zmieniają literek, to też
@m4kb0l: zostaw sobie trochę na naprawy i obsługę - rozrząd (jeśli na pasku - każdy Ci powie że był robiony, ale raczej nie wierz bez udowodnia), klocki, olej, ewentualnie zawieszenie - ale to można sprawdzić w miarę), opłata skarbowa (2%, ale jak auto warte bodaj poniżej 1k to nie płacisz, wyżej 2l nie kupowałem więc nie wiem), rejestracja ~170 jak już kolega wyżej powiedział. Licz się też z OC, możesz musieć
@nexpo: @m4kb0l: Sprawdź najpierw co piszesz, bo tylko wprowadzić go w błąd. 2% od umowy kupna-sprzedaży to podatek PCC, płaci się go od każdej umowy powyżej (chyba) 1000zł, nieważne czy to 5litrowe v8 czy gitara elektryczna chociażby.